2011-01-14 14:39:00

Vjeronauk

U nastavku su kriteriji ocjenjivanja za vjeronauk

 

 

KRITERIJI OCJENJIVANJA ZA VJERONAUK

 

ZNANJE

5 – učenik prilagođava pojmove na zadanu situaciju, upotpunjuje, rješava probleme, istražuje, razvrstava zadane pojmove, povezuje s ranije naučenim sadržajima

4 – vrednuje i kritički se odnosi prema činjenicama, procjenjuje valjanost ideja, ispravno formulira svoj stav u odnosu na zadanu temu

3 – raščlanjuje informacije, točno povezuje, podržava, generalizira, zaključuje, utvrđuje uzroke i posljedice

2 – učenik se prisjeća,definira, zna ponoviti, prepoznati, nabrojiti, poredati, ispričati zadane sadržaje, pojmove, činjenice

1 – učenik ne prepoznaje, ne definira pojmove i sadržaje, ne zna ponoviti zadano, ne može se prisjetiti

 

STVARALAČKO IZRAŽAVANJE

 

5 – učenik predlaže i stvara nove ideje, planira, skicira, povezuje, kombinira pojmove, slaže ih u cjelinu, prerađuje, formulira hipotezu, formulira i stvara svoj stav na temelju naučenog, uočava nove obrasce

4 – učenik uspoređuje, procjenjuje, vrednuje na temelju zadanog, objašnjava, sažima, preporučuje, razlikuje pojmove ideje na zadanu temu, podupire, zastupa mišljenje, procjenjuje valjanost ideja

3 – raščlanjuje informacije, analizira, uređuje, razvrstava pojmove, činjenice, informacije, povezuje, provjerava, razlikuje uzrok i posljedicu

2 – učenik shvaća, razumije, izražava svoje misli, imenuje, označava, nabraja, navodi primjer, sažeto se izražava, oskudan rječnik

1 – učenik nije shvatio zadanu temu, ne može ju opisati, razvrstati pojmove, činjenice, ne izražava svoje misli

 

KULTURA MEĐUSOBNOG KOMUNICIRANJA

 

5 – učenik pažljivo i bez prekidanja sluša učitelja i druge učenike, odgovorno se odnosi prema svojoj i tuđoj imovini, u komunikaciji koristi samo pristojne riječi, izvršava postavljene zadatke, na prikladan način traži pomoć, dobro je organiziran, brani svoje stavove, poštuje pravila ponašanja i kad nije pod kontrolom odrasle osobe, dijeli s drugima svoje stvari, preuzima odgovornost za svoje ponašanje, daje primjer drugima, koristi riječi: hvala, molim, oprosti, ispričavam se , izvoli, pažljiv prema drugima

4 – kontrolira svoje ponašanje kad je u blizini učitelja, na poticaj dijeli s drugima svoju stvari, s manjim prekidima sluša učitelja i učenike, zna se organizirati, rječnik pristojan, ponekad neprimjeren

3 – često prekida sudjelovanje u nastavi, slušanje učitelja i drugih, upotrebljava pristojan rječnik u prisutnosti učitelja, ne želi uvijek s drugima podijeliti svoje stvari, rijetko prihvaća odgovornost za svoje ponašanje

2 – većinom prekida učitelja i druge učenike u slušanju, radi aktivnosti koje sam želi a ne one koje su zadane, teško prihvaća odgovornost, rijetko dijeli stvari i pomaže drugima, rječnik ne može kontrolirati bez pomoći učitelja

1 – bavi se nekim svojim aktivnostima, ometa učenike, nekontrolirano se ponaša i razgovara s drugima, ne poštuje i ne uvažava druge, ne prihvaća odgovornost, koristi nepristojan rječnik

 

ZALAGANJE

5 – učenik izrazito sudjeluje u nastavi, redovito nosi pribor i piše zadaće

4 – često sudjeluje u nastavi, redovito nosi pribor, na poticaj piše zadaće

3 – nosi pribor, povremeno se uključuje u nastavu, povremeno napiše zadaću

2 – rijetko sudjeluje u nastavi i rijetko nosi pribor, rijetko piše zadaće

1 – teško ili nikako ne sudjeluje u nastavi i ne nosi pribor, ne piše zadaće


Osnovna škola "Blaž Tadijanović" Slavonski Brod