2010-09-06 12:48:00

Prelazak iz 4. u 5. razred

Mnogi roditelji smatraju da je škola isključivo briga djece i učitelja. Roditelji bi trebali shvatiti kako je za uspjeh djeteta u školi od presudne važnosti bolja komunikacija roditelja i djece, a isto tako i komunikacija roditelja i učitelja. Većina roditelja strahuje kada dijete završava četvrti razred i prelazi u takozvane više razrede. Postoje i opravdani razlozi tih strahova.

Više u nastavku.

Što se zapravo događa u višim razredima? Novi predmeti (geografija, povijest, tehnička kultura, informatika). Novi učitelji (svaki sa svojim zahtjevima). Više sati provedenih u školi. Veća količina gradiva za učenje. Veći zahtjevi u smislu samostalnosti u učenju. Dijete više vremena provodi samo dok roditelji rade, odlazi na razne aktivnosti i sl. No, ne izgleda sve tako strašno. Što je važno?

Na prvom mjestu je komunikacija roditelja s vlastitim djetetom, prepoznavanje njegovih osjećaja i razumijevanje njegovog ponašanja.Tijekom četvrtog razreda potrebno je dijete osamostaljivati u pisanju domaćih zadaća i učenju. Nemojte umjesto njega čitati, rješavati zadatke i govoriti mu što je važno u određenom gradivu. Potičite ga na samostalno učenje koje će te vi nadgledati i kontrolirati (dok se dijete ne osamostali). Važno je da to dijete učini samo. Ako vaše dijete ima određene teškoće u učenju, vaša pomoć mu je neophodna.

Kako pomoći djetetu pri učenju? Rasporediti gradivo učenja. Rasporediti vrijeme učenja. Uputiti ga u neke metode bržeg i lakšeg zapamćivanja (podvlačenje u tekstu, bilježenje bitnoga, naslovljavanje, izrada sažetaka ili umnih mapa, povezivanje s prijašnjim znanjem, traženje primjera, prepričavanje svojim riječima itd.)

Osnovna škola "Blaž Tadijanović" Slavonski Brod