2018-04-25 09:28:31 Dani medijske pismenosti 19. i 20 travnja u našoj smo školi obilježili Dane medijske pismenosti. Knjižničarka i pedagoginja Maja Škalić u suradnji s prof. hrvatskog jezika Marijom Rajci s učenicima 8. razreda provela je radionicu na temu „Kršenje dječjih prava u dnevnim novinama – istraživanje dnevnih novina (Večernji list, Jutarnji list, 24 sata i Glas Slavonije)“, a prof. engleskog jezika Igor Barišić proveo je radionicu „Istraživanje izvora i točnosti informacija koje on-line mediji prenose“ . Cilj radionice „Kršenje dječjih prava u dnevnim novinama“ bio je istražiti načine medijskog prikaza mladih te kritički promišljati teme o mladima u medijima. Sudionici radionice raspravljali su o pitanjima: tko piše članke, na koji se način mogu prikazati različite teme, što mladi misle o medijima, koja su njihova prava i sl. Došli smo do vrlo zanimljivih zaključaka. U svim dnevnim novima našli smo članke koje se odnose na djecu i mlade. Najviše članaka učenici su pronašli u Glasu Slavonije i što je zanimljivo svi su članci bili pozitivne priče iz škole, sporta, kulture… dok su npr. članci iz Večernjeg lista gotovo svi bili negativni (zataškavanje smrti djeteta, obiteljske traume, ubojstvo djeteta…). Učenici su te razlike u prikazu mladih vrlo brzo uočili i došli do mišljena kako je puno ugodnije i ljepše čitati lijepe vijesti i pozitivne priče te zaključili kako ih teme poput zlostavljanja i ubojstava djece samo uznemiruju i smatraju da se prenose na neprimjeren način u javnost. Također smatraju da se time krše ne samo prava djece o kojima se piše, već i njihova prava, budući da se nakon takvih vijesti ne osjećaju dobro. Na radionici „Istraživanje izvora i točnosti informacija koje on line mediji prenose“ učitelj je na zanimljiv način učenicima pokazao kako velik broj vijesti, oglasa i reklama ne prenosi točne informacije te da pri izboru izvora informacija moraju biti prilično oprezni. Uputio ih je na to da većina informacija koje se pojavljuju u medijima nije originalan „proizvod” već je preuzeta od novinskih agencija ili drugih domaćih ili stranih portala. Učenici su dobili i upute kako najbolje prepoznati točnost i vjerodostojnost informacija koje mediji prenose. Tekst: Maja Škalić Fotografije: Maja Škalić, Marija Rajci |
Osnovna škola Budrovci |