2016-08-22 10:23:59 "I ja želim čitati!" - Nacionalna kampanja za osobe s teškoćama čitanja (jesen, 2016.-jesen, 2017.) U Hrvatskoj nema sustavnog i organiziranog istraživanja teškoća čitanja kod školske djece ni njihovog praćenja. Disleksija je jedna od teškoća čitanja, znači i učenja. Disleksija uključuje uz probleme čitanja i ozbiljne probleme u stjecanju vještine pisanja. Hrvatska udruga za disleksiju raspolaže podatkom da oko 30.000 učenika u osnovnim školama ima disleksiju kao najčešći oblik teškoće čitanja što predstavlja oko 5-10% osnovnoškolske populacije. Hrvatsko logopedsko društvo donosi podatak o svakom desetom učeniku koji ima poteškoće sa čitanjem. Zadaća je ove kampanje informirati ljude, educirati ih, te učiniti osjetljivijima za problematiku osoba s teškoćama čitanja. Pokušat će se utjecati i na izmjenu Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima (NN 167/03, čl. 86) koji bi omogućio osobama s teškoćama čitanja lakši pristup većem broju knjiga priređenih za ovu skupinu ljudi. Kampanja koju pokreću knjižničari pokušat će povezati sve one sudionike u procesu zagovaranja za boljim razumijevanjem problema osoba s teškoćama učenja. Ključna je poruka Kampanje: IMATE LI TEŠKOĆE S ČITANJEM? DOBRO DOŠLI U KNJIŽNICU! Osnovna škola Bukovac će biti jedan od sudionika kampanje koji će se uključiti u organiziranje izložbi na temu osoba s teškoćama u čitanju i organizirati radionice i tematska predavanja za roditelje i nastavnike te će tijekom jeseni dijeliti letke kampanje učenicima škole i njihovim roditeljima. Više o kampanji pročitajte u nastavku. Ciljevi Kampanje Informirati i educirati ljude o teškoćama čitanja i disleksiji. Specifični ciljevi Kampanje Pokrenuti aktivnosti pri izmjeni Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima (NN 167/03, čl. 86). Ciljane skupine Kampanje djeca Pokroviteljstvo Predsjednica Republike Hrvatske Financiranje kampanje Financijeri: Ministarstvo kulture RH, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta RH, Grad Zagreb - Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport, te ostali gradovi/gradske službe u Republici Hrvatskoj. Tko vodi Kampanju Voditelj Kampanje: Hrvatsko knjižničarsko društvo - Komisija za knjižnične usluge za osobe s invaliditetom i osobe s posebnim potrebama Suvoditelji Kampanje: -HKD Sekcija za narodne knjižnice (Komisija za čitanje, Komisija za narodne knjižnice, Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež) -HKD Sekcija za školske knjižnice |
Osnovna škola "Bukovac" Zagreb |