2014-03-25 16:17:37 Terenska nastava učenika 8. razreda u Spomen području Jasenovac 21. ožujka 2014. učenici 8. razreda posjetili su Spomen područje Jasenovac. Ciljevi ove terenske nastave bili su:
... terenska Jasenovac - Video Maker Učenici su u pratnji kustosa obišli prostor bivšeg logora Jasenovac, posjetili Memorijalni centar i imali radionicu u prostoru obrazovnog centra. U obilasku vanjskog dijela bivšeg logorskog prostora zaustavljali smo se na značajnim mjestima – uz logorsku prugu ispred rekonstrukcije kompozicije spomen vlaka kojom su stizali logoraši. Vagoni koji su inače služili za prijevoz stoke u NDH-a su korišteni za prijevoz zatočenika. Reljef s točnim rasporedom baraka, zida, rijeke, vanjske ograde, ciglane, jezera i grobnica vratio nas je u prošlost i dočarao veličinu logora. Dalje smo nastavili širokom drvenom stazom od željezničkih pragova, koja simbolizira posljednje korake logoraša, do umjetnih jezera gdje su logoraši izrađivali ciglu i imali ”pitku” vodu. Spomenik Cvijet bio je posljednja stanica našeg razgledavanja vanjskog terena. Spomenik je izgradio prof. Bogdan Bogdanović 1966. g. na lijevoj obali Save. Jasenovački cvijet života je u obliku ogromnog cvijeta čiji korijen crpi snagu iz masovnih stratišta logoraša. Cvijet ističe vječnu ljudsku istinu – da je život neuništiv i da je jači od smrti. Cvijet je simbol vječitog obnavljanja života i okrenut je prema svjetlosti i suncu – odnosno prema životu i slobodi. Iznad grobnice, gdje se polažu vijenci i cvijeće, ispisani si stihovi iz poeme ”Jama” Ivana Gorana Kovačića. Nakon obilaska vanjskog dijela slijedilo je samostalno istraživanje učenika. Radionica se odvijala na način da su se učenici podijelili u nekoliko grupa, dobili su pitanja na koja su tijekom cijelog obilaska tražili odgovore, te ih na kraju prezentirali, a sa ciljem upoznavanja učenika s točnim činjenicama o logoru Jasenovac, suosjećanje prema žrtvama i učenje toleranciji prema pojedincima i grupama koje društvo etiketira kao „drugačije“. 1. skupina: Nezavisna Država Hrvatska (6 zadataka) 2. skupina: Rasni zakoni (5 zadataka) 3. skupina: Zatočenici (5 zadataka) 4. A skupina: Svakodnevni život u logoru – organizacija logora (7 zadataka) 5. B skupina: Svakodnevni život u logoru – svjedočanstva preživjelih zatočenika logora (6 zadataka) 6. skupina: Dehumanizacija (11 zadataka) 7. skupina: Otpor (5 zadataka) Izlazila je skupina po skupina pa smo tako svi čuli sve odgovore koji će nam trebati u Školi nakon povratka provjeravajući spoznaje do kojih smo došli. Posjetili smo Spomen područje Jasenovac i upoznali se s dijelom povijesti koji nas upozorava da se takvi događaji nikada više ne ponove. Poput Jasenovačkog cvijeta trebamo se okrenuti svjetlosti i suncu, te slaviti život i slobodu na koje pravo imaju svi ljudi bez obzira na njihovu rasu, vjeru ili opredjeljenje. Karmela Tandarić, prof.
|
Osnovna škola "Bukovac" Zagreb |