2014-03-25 16:17:37

Terenska nastava učenika 8. razreda u Spomen području Jasenovac

21. ožujka 2014. učenici 8. razreda posjetili su Spomen područje Jasenovac.

Ciljevi ove terenske nastave bili su:

  • proširiti gradivo iz povijesti na temu Holokaust u NDH s naglaskom na koncentracijski logor u Jasenovcu
  • sudjelovati u radionicama na temu život u koncentracijskom logoru
  • upoznavanje učenika s točnim činjenicama o logoru Jasenovac
  •  rasprava o odnosu prema pojedincima i grupama koje društvo etiketira kao "drugačije"
  • samostalno stjecanje novih znanja i razvijati sposobnost analiziranja i zaključivanja
  • osvijestiti u učenicima činjenicu da su tijekom povijesti pripadnici različitih narodnosti ili vjerske pripadnosti trpjeli razna ugnjetavanja i nepravde

...


terenska Jasenovac - Video Maker Učenici su u pratnji kustosa obišli prostor bivšeg logora Jasenovac, posjetili  Memorijalni centar  i imali radionicu u prostoru obrazovnog centra. U obilasku vanjskog dijela bivšeg logorskog prostora zaustavljali smo se na značajnim mjestima – uz logorsku prugu ispred rekonstrukcije kompozicije spomen vlaka kojom su stizali logoraši. Vagoni koji su inače služili za prijevoz stoke u NDH-a su korišteni  za prijevoz zatočenika. Reljef s točnim rasporedom baraka, zida, rijeke, vanjske ograde, ciglane, jezera i grobnica vratio nas je u prošlost i dočarao veličinu logora. Dalje smo nastavili širokom drvenom stazom od željezničkih pragova, koja simbolizira posljednje korake logoraša, do umjetnih jezera  gdje su logoraši izrađivali ciglu i imali ”pitku” vodu. Spomenik Cvijet bio je posljednja stanica našeg razgledavanja vanjskog terena. Spomenik je izgradio prof. Bogdan Bogdanović 1966. g. na lijevoj obali Save. Jasenovački cvijet života je u obliku ogromnog cvijeta čiji korijen crpi snagu iz masovnih stratišta logoraša. Cvijet ističe vječnu ljudsku istinu – da je život neuništiv i da je jači od smrti. Cvijet je simbol vječitog obnavljanja  života i okrenut je prema svjetlosti i suncu – odnosno prema životu i slobodi. Iznad grobnice, gdje se polažu vijenci i cvijeće, ispisani si stihovi iz poeme ”Jama” Ivana Gorana Kovačića.

Nakon obilaska vanjskog dijela slijedilo je samostalno istraživanje učenika. Radionica se odvijala na način da su se učenici podijelili u nekoliko grupa, dobili su pitanja na koja su tijekom cijelog obilaska tražili odgovore, te ih na kraju prezentirali, a sa ciljem upoznavanja učenika s točnim činjenicama o logoru Jasenovac, suosjećanje prema žrtvama i učenje toleranciji prema pojedincima i grupama koje društvo etiketira kao „drugačije“.

1. skupina: Nezavisna Država Hrvatska (6 zadataka)

2. skupina: Rasni zakoni (5 zadataka)

3. skupina: Zatočenici (5 zadataka)

4. A skupina: Svakodnevni život u logoru – organizacija logora (7 zadataka)

5. B skupina: Svakodnevni život u logoru – svjedočanstva preživjelih zatočenika logora (6 zadataka)

6. skupina: Dehumanizacija (11 zadataka)

7. skupina: Otpor (5 zadataka)

Izlazila je skupina po skupina pa smo tako svi čuli sve odgovore koji će nam trebati u Školi nakon povratka provjeravajući spoznaje do kojih smo došli.

Posjetili smo Spomen područje Jasenovac i upoznali se s dijelom povijesti koji nas upozorava da se takvi događaji nikada više ne  ponove. Poput Jasenovačkog cvijeta trebamo se okrenuti svjetlosti i suncu, te slaviti život i slobodu na koje pravo imaju svi ljudi bez obzira na njihovu rasu, vjeru ili opredjeljenje.

                                                           Karmela Tandarić, prof.

 


Osnovna škola "Bukovac" Zagreb