2016-03-22 08:14:58

NA SATU MEDIJSKE KULTURE

NAUČENO GRADIVO POVEZIVALI SA STVARNOŠĆU

Modra lasta izlazi od 1954. godine, slijedi nastavni program viših razreda osnovne škole, služi učiteljima kao dopunski didaktički materijal, a Hrvatska gospodarska komora joj je dodijelila znak Izvorno hrvatsko te je uz Smib jedini časopis sa tim znakom.

        U svijetu koji se svakodnevno mijenja nije moguće ignorirati promjene, posebno one na području tehnologije. Upravo nastavno područje medijske kulture učenika postupno uvodi u svijet suvremenih načina komuniciranja, a istodobno ga i osvješćuje o potrebi povezivanja tradicionalnih načina usvajanja znanja s onima koji su mu danas znatno bliži.

       Da bismo učenicima 5. razreda nastavu iz ovoga područja učinili još zanimljivijom, pozvali smo Doru Pilepić iz izdavačke kuće Školska knjiga da održi sat medijske kulture s elementima građanskog odgoja. U sklopu prezentacije njihova časopisa, Modre laste, dotakla se brojnih tema zanimljivih i korisnih učenicima, ali i njihovim učiteljicama. U petome razredu uči se da je medij sredstvo ili način prenošenja poruke jezikom, pismom, znakom ili zvukom, a da masovnim medijima  prenosimo   poruke   velikom   broju   nepoznatih   ljudi.   Učenici   se   tako   pobliže upoznaju   s  tiskom  kao  vizualnim   medijem,  radijem  kao  auditivnim  te  internetom, televizijom, filmom i  kazalištem kao audiovizualnim medijima. Ponavljajući sadržaje medijske kulture predviđene Nastavnim planom i programom za peti razred, prezentatorica je govorila  o sigurnosti na internetu, važnosti čitanja, ispričala nekoliko poučnih anegdota, a  druženje je završilo nagradnom igrom Slikorječje koja je posebno razveselila učenike.

       Tijekom sata učenici su bili izrazito aktivni te su izrazili želju za ponovnim održavanjem ovakvoga sata medijske kulture.

Katarina Badurina Miculinić, učiteljica hrvatskoga jezika


Osnovna škola "Čavle"