2016-04-06 23:10:45 ŽUPANIJSKA SMOTRA PROJEKATA IZ GRAĐANSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA U OŠ Vežica je 31. ožujka 2016. održana Županijska smotra projekata iz Građanskog odgoja i obrazovanja, na kojoj je sudjelovala i ekipa naše škole. U sklopu izvannastavne aktivnosti Građanski odgoj, a prema modulu Projekt građanin ove smo školske godine odabrali projekt kojem smo dali naziv: ZDRAVO SE HRANIMO, ORGANIZAM BRANIMO. Projekt je nastao na inicijativu naše učenice, Letizie Viškanić, 8.b. Voditeljica projekta: Gordana Manojlović, prof. njemačkog jezika i sociologije Učenici: 1. Tina Tus, 8.a 2. Filip Perušić, 8. a 3. Letizia Viškanić, 8. b 4. Tea Žeželić, 8. b
Intervju s g. Matom Ivaniševićem i Tamarom Ušljebrkom
Na smotri, pred žirijem Prema podacima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo 63% muškaraca i 54% žena u Hrvatskoj ima prekomjernu težinu. Hrvatska se ubraja u "debele nacije". Na ljestvici debelih država u Europi Hrvatska je na petom mjestu. Teenageri u Hrvatskoj, dječaci, zauzimaju 1. mjesto na ljestvici. Opis projekta: Svjesni sve izraženijeg problema pretilosti i povećane tjelesne težine u mladih, tema našeg projekta je zdrava i pravila prehrana. Naime, uočili smo da i u našoj školi ima učenika s tim problemom. Prateći prehrambene navike naših učenika tijekom školske marende uočili smo da učenici koji ne uzimaju školsku marendu često jedu grickalice ili slatkiše, koji svakako nisu zdrav obrok. Iako se u našoj školi trude učenicima ponuditi zdravu i kvalitetnu školsku marendu (odabir peciva, voća, mlijeka), većina učenika svoju marendu kupuje u obližnjoj trgovini ili pekarni. Školska marenda košta, možda je to razlog zašto roditelji ne pristaju da njihova djeca jedu školsku marendu. Marenda u školi je samo jedan od preporučenih pet obroka u danu. Zato smo mišljenja, ukoliko je jedan obrok u danu nezdrav, ostali bi trebali biti zdraviji. Stoga smo proveli anketu među učenicima da bi doznali njihove prehrambene navike kod kuće, ali i bave li se sportom. Uočili smo da oreko 50 % naših učenika smatra da se ne hrani zdravo. U traženju rješenja proučili smo razne izvore informacija, stručne časopise, Internet, udžbenike, razgovarali smo s nutricionistom gdinom. Matom Ivaniševićem, našom školskom liječnicom i kontaktirali nadležne u Nastavnom zavodu za javno zdravstvo. Nakon prikupljenih podataka i njihove analize pristupili smo traženju rješenja za ovaj problem. Grupa je ponudila dva moguća rješenja problema: 1. Ponuditi zdravi obrok u školi svim učenicima u sklopu školske marende. Prednosti ovog rješenja: sva djeca bi jednom u danu pojela barem jedan zdravi obrok. Nedostaci ovog rješenja: nije moguće financijski osigurati obroke za sve učenike, niti prisiliti roditelje da plaćaju marendu ukoliko smatraju da im je to skupo. Naša školska kuhinja nije adekvatna za pripremanje tolikog broja obroka. 2. Djelovati preventivno u smislu podučavanja učenika i roditelja o važnosti zdrave i pravilne prehrane, kao i upoznavanje učenika s posljedicama pretilosti i prekomjerne tjelesne težine. Prednosti ovog rješenja: učenici i roditelji bi se osvijestili vezano uz zdravu prehranu, pa bi kod kuće češće konzumirali zdravu hranu i tako brinuli o svom zdravlju. Nedostaci ovog rješenja: smatramo da ih nema, jer ovim rješenjem ne namećemo učenicima i roditeljima što će jesti, već im nudimo alternativu za namirnice koje su do sada često koristili. Svjesni da, poštujući svačije pravo na izbor, ne možemo nikome nametnuti koju će hranu konzumirati, kao rješenje problema nudimo preventivu, odnosno upoznavanje naših učenika, ali i njihovih roditelja s problemom pretilosti, s posljedicama konzumiranja nezdrave hrane, prije svega povećanog unosa soli, šećera i masti, nazvanih „tihi ubojice“. Također nudimo recepte za jednostavne zdrave zalogaje. Uz zdravu prehranu potrebno je baviti se i raznim fizičkim aktivnostima. Izradili smo plan djelovanja koji je krenuo na razini razreda. Članovi grupe su na satovima razrednih odjeljenja sedmih i osmih razreda učenicima prezentirali projekt, te s njima proveli kviz na temu zdrave prehrane. Članovi grupe su zatim izradili prezentaciju za roditelje koja je prezentirana na roditeljskim sastancima, a koja je imala svrhu potaknuti roditelje da u svom domu polako počnu uvoditi zdrave namirnice, ali i začine. Projekt će biti prezentiran i za ostale učenike naše škole na projektnom danu. Uz prezentaciju biti će i mala radionica kako jednostavno pripremiti ukusne i zdrave zalogaje od svježih namirnica. Kao konačan rezultat našeg projekta izrađena je knjižica s receptima za pripremu jednostavnih i zdravih obroka. Cilj projekta je razviti komunikacijske i suradničke vještine, kritičku i građansku pismenosti, svijest o važnosti angažiranosti pojedinca za osobnu i zajedničku dobrobit, te vještine uočavanja i rješavanja društvenih problema na različitim razinama. Radom na projektu učenici su razvijali kritično mišljenje i prepoznali svoje pravo na uključenost, te stjecali potrebna znanja i vještine. |
Osnovna škola "Čavle" |