2019-03-22 14:02:57

KAKO NASTAJE STRIP

MEDIJSKA KULTURA

 

Strip je niz naracijom povezanih prizora. Strip dolazi od američkog naziva Comic Strip što doslovno znači komična traka. Njegovo postojanje povezano je s pojavom masovnih medija. Iako u početku egzistira kao dodatna zabava za čitatelje novina ubrzo postaje neovisni medij ili kako se voli kazati "deveta umjetnost".

 

https://hr.wikipedia.org/wiki/Strip

 

 

Strip se u školi javlja i u nastavi hrvatskoga jezika kao sredstvo kojim se učenicima nastoji jasnije objasniti neka pojava/događaj ili približiti lektirno djelo. Cilj je olakšati učenicima svladavanje nastavnih sadržaja. Strip se kao tema u osnovnoj školi javlja u 6. razredu i to u sklopu nastavnoga područja medijske kulture. U okviru teme učenici uče o izražajnim sredstvima stripa koja nastoje prenijeti i u svoje stripove.

 

Radionica stripa

 

Tonči Denis Redić, profesor, održao je predavanje o stripu na način da je učenike najprije upoznao sa stripom koji je tiskan 2007. godine Tomislav – prvi hrvatski kralj. Stripovi koji su nastali u ediciji Hrvatski velikani predstavljaju poznate Hrvate i Hrvatice na način da njihov život i djelovanje bude što razumljivije i privlačnije mlađoj publici. U ediciji Hrvatski velikani tiskan je strip o kralju Tomislavu za čiji je scenariji zaslužan Darko Macan, za crtež Goran Sudžuka, a za naslovnicu se pobrinuo Igor Kordej. Navedeni strip predstavlja priču o kralju Tomislavu (o kojemu se vrlo malo zna) na jednostavan način prilagođen dječjem uzrastu. Prof. Redić je, listajući strip, upoznao učenike s jezikom stripa, pažnju usmjerio na važne događaje iz Tomislavova života, na prikaz likova, boju u stripu i sve ono što strip čini devetom umjetnošću. Osim opisa kako nastaje strip, predavač je posebnu pažnju posvetio poruci koju šalje strip o kralju Tomislavu, a to je promocija pozitivnih životnih vrijednosti.

Predavač Denis Redić, prof.                       Naslovnica stripa

 

Na kraju predavanja učenici su dobili zadatak da osmisle strip na temu šume s obzirom da se 21. ožujka obilježava Dan šuma. Učenici su pozvani da izrade svoj strip na formatu A4, da osmisle svoju vlastitu priči (ne nužno ekološku).

Strip u nastavi je dobrodošao jer se učenicima može jasnije prikazati gradivo ili sadržaji u kojima je strip povezan s nekom drugom umjetnošću. Iako strip nije u dovoljnoj mjeri iskorišten u nastavi, učenici, kad imaju prilike, rado izrađuju strip te time izražavaju i svoj pozitivan stav prema stripu.

Nakon održane radionice stripa učenici su prionuli  na posao i izradili svoje stripove. Na natječaj je pristiglo 12 stripova. Nakon analize pristiglih radova zasluženu nagradu dobile su:

  1. mjesto – Enea Vorkapić, 7.c
  2. mjesto – Lucija Čavić, 8.c
  3. mjesto – Nina Tus, 6.a

 

Pristigli stripovi

 

1. mjesto – Enea Vorkapić, 7.c

 

2. mjesto – Lucija Čavić, 8.c i 3. mjesto – Nina Tus, 6.a

 

Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika


Osnovna škola "Čavle"