2020-11-09 13:12:01
10.11. - DAN ZNANOSTI – SVJETSKI DAN ZA MIR I RAZVOJ
OŠ ČAVLE, 10.11.
1. PREZENTACIJA PROJEKTA ŽENA – RIJEČ, SLIKA, LIK / Maršanić, Kukučević, Majnarić Janeš, Štimac
2. I ZNANOST MOŽE BITI ZANIMLJIVA – nastavni sat posvećen znanosti - pokusi i prezentacije / Miler, razrednici (1. – 4. razredi)
3. INTEGRIRANI DAN – ŽENE KOJE SU PROMIJENILE SVIJET (5. - 8. razredi)
- aktivno sudjelovanje učenika u procesu nastave,
- dinamika izmjene oblika i metoda rada,
- suradnički odnos u integriranom načinu rada pomoći će učeniku da otkrije povezanost pojava u životu i predmetnim područjima u školi,
- učenje gledanjem, slušanjem; istraživanjem i analiziranjem,
- spoznati važnost znanosti i znanstvenih otkrića u svakodnevnom životu te u promociji mira i održivog razvoja,
- na međunarodni dan znanosti za mir i razvoj osvijestiti važnost znanosti i njen doprinos za dobrobit društva,
- poduprijeti nacionalnu i međunarodnu solidarnost u širenju rezultata,
- doprinijeti boljem razumijevanju prirodnih i društvenih znanosti od strane učenika i povećati njihovo zanimanje za ta područja znanosti znanstvenih istraživanja te usmjeriti pažnju izazovima s kojima se suočava znanost,
- proširiti znanja o značajnim otkrićima ženama u području znanosti, ali i njihovom doprinosu u umjetnosti, glazbi, književnosti...
-
- PREZENTACIJA PROJEKTA ŽENA – RIJEČ, SLIKA, LIK / Maršanić, Kukučević, Majnarić Janeš, Štimac (prezentacija pomoću QR COD-a)
Projekt će biti postavljen kod glavnog ulaza u školu i svi učenici će moći mob. skenirati cod kako bi mogli pogledati projekt. Molim da to učine prema slijedećem rasporedu:
5.a,b,c ujutro / 6.a,b,c poslijepodne – tijekom prvog sata – razred po razred, u tišini, u pratnji predmetnog učitelja (kada se jedan razred vrati s učiteljem u učionicu, izlazi drugi razred …)
7.a,b,c ujutro /8.a,b,c poslijepodne – tijekom drugog sata, prema istom pravilu
Preporučuje se i za učenike razredne nastave.
2. I ZNANOST MOŽE BITI ZANIMLJIVA
nastavni sat posvećen znanosti - pokusi i prezentacije / Miler, razrednici (1. – 4. razredi)
PREDMET
|
3. INTEGRIRANI DAN – ŽENE KOJE SU PROMIJENILE SVIJET
|
HRVATSKI JEZIK
|
Maršanić:
prezentacija projekta: Žena – riječ, slika, lik
Badurina Miculinić:
dokum. film o mladoj znanstvenici Sanji Babić (Institut R. Bošković) ; video prilog Večernjeg lista
Osam najutjecajnijih znanstvenica; stvaralački zadaci, enigmatske igre.
Stanković Šubat:
Položaj žena u znanosti, rasprava; Životna priča Helen Keller
|
LIKOVNA KULTURA
|
Kukučević:
prezentacija projekta: Žena – riječ, slika, lik
|
GLAZBENA KULTURA
|
Fabris:
Znanstvenice glazbenice;
Žene koje su usporedno ostavile trag na polju znanosti i glazbe - Mira Aroyo i Diane Nalini
|
ENGLESKI I NJEMAČKI JEZIK
|
Bolić Starčević:
Wangari Maathai - The Tree Lady (život i djelo afričke aktivistkinje i dobitnice Nobelove nagrade
za mir).
Barković: Famous Croatian women
Manojlović: Angela Merkel – biografija
|
MATEMATIKA
|
Majnarić Janeš, Štimac:
prezentacija projekta: Žena – riječ, slika, lik ;
(poznate matematičarke)
Linić: Hipatija – prva poznata matematičarka
|
PRIRODA / BIOLOGIJA
|
Jane Goodall (staništa, životni uvjeti na njima: PPT biografija i njezin utjecaj na živi svijet; film)
|
KEMIJA
|
Žene kroz PSE
|
FIZIKA
|
Štefanac:
Maria Goeppert-Mayer - kvantna elektrodinamika i spektroskopija (Nobelova nagrada);
Dijana Dominis Prester - egzoplanet OGLE-2005-BLG-390Lb (otkriće)
|
GEOGRAFIJA
|
Žagar:
Izrada karte s mjestima rođenja znanstvenica
Hipoteza: Ima li mjesto rođenja vezu sa uspjehom znanstvenice?
Mogućnost školovanja žena kroz povijest...
|
POVIJEST
|
Žene koje su mijenjale i obilježile hrvatsku povijest
|
TEHNIČKA KULTURA
|
Danica Kragić Jensfelt – umjetna inteligencija
|
TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA
|
Kukec, L.E.R. Navas:
Znanstvenice u sportu- inovacija Body tehnike, Ana Marija Jagodić Rukavina, kineziolog
|
INFORMATIKA
|
Rendić, Juričić: Žene znanstvenice
Ada Lovelace i ostale žene pionirke u programiranju
|
VJERONAUK
|
Radošević, Zoretić:
Majka Tereza
|
Ne postoji baš ništa, baš ništa na svijetu s čim znanost ne bi imala veze.
/H. Hesse/
|