2013-11-27 22:50:32 V. SIMPOZIJ UČITELJA I NASTAVNIKA HRVATSKOG JEZIKA Kompetencija na materinskome jeziku – govorenje i pisanje Hrvatski jezik trebao bi se proučavati na konkretnim komunikacijskim situacijama.
V. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika održan je u Vodicama od 14. do 16. studenoga 2013. godine, a bio je posvećen tome kako poučavati učenike tijekom školovanja da bi stekli određene kompetencije koje će im omogućiti uspješno cjeloživotno učenje. Trodnevni boravak u Vodicama bio je ispunjen predavanjima zanimljivih predavača, stručnjaka i znanstvenika, koji su u svojim predavanjima govorili o komuniciranju na materinskom jeziku, slušanju, govorenju, čitanju i pisanju, vrednovanju učeničkih postignuća. Naglašeno je kako se više vrednuje teorijsko znanje, a manje pažnje posvećuje stjecanju jezičnih kompetencija. Predstavljen je Hrvatski pravopis Instituta za jezik i jezikoslovlje koji je preporučen za korištenje u osnovnim i srednjim školama. O novom Hrvatskom pravopisu govorilo je 7 stručnjaka iz Instituta koji su naglasili da pravopisna rješenja iz preporučenog pravopisa treba primjenjivati u svim tekstovima koje učitelj odnosno nastavnik sastavlja i koristi u nastavi i radu s učenicima (npr.pisane provjere znanja). Naglašeno je da se Hrvatski pravopis može pretraživati na mrežnoj stranici Instituta, da se uz preporučena rješenja nude i dopuštena, da je pravopis nastao kao rezultat javne rasprave. Velika je novost donošenje brajice i znakovnog pisma za gluhe i nagluhe osobe. Na kraju simpozija, između ostaloga, zaključeno je da bi poučavanje bilo uspješno, u nastavnom procesu treba razvijati nove sustave, metode i pristupe, koristiti udžbenike u kojima nisu zastupljeni samo književnoumjetnički tekstovi već tekstovi pisani svim funkcionalnim stilovima i da bi se hrvatski jezik trebao proučavati na konkretnim komunikacijskim situacijama. Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika |
Osnovna škola "Čavle" |