2014-06-26 21:27:05 2. ROBO TRKA NA PRSTENAC U OŠ ČAVLE I ove se godine, u suradnji Društva za robotiku Istra, zatim ZTK Pula, Kluba informatičara otoka Krka i Centra za robotiku Rijeka, provodi natjecanje 2. Robo trka na prstenac. Radi se o kup natjecanju učenika osnovnoškolskog uzrasta s temeljnim ciljem popularizacije robotike i upoznavanje posebnosti kraja u kojem se natjecanje održava.
Za prvo natjecanje ove godine u Krku okupitlo se šezdesetak školaraca sa svojim mentorima pristiglih iz Barbana, Pule, Pazina, Vrsara, Lupoglava, Kanfanara, Čavala, Rijeke te grada Krka. Na natjecanju u OŠ Čavle okupilo se 11 ekipa sa svojim mentorima, gosti (ravnateljica škole Tanja Stanković, načelnik Općine Čavle Željko Lambaša, Kazimir Mihić, tajnik ZTK-e) te skupina učenika sa otoka Raba sa mentorom, koji se druge godine također žele priključiti na natjecanje.
Najbolji na današnjoj utrci su:
Natjecanje u OŠ Čavle bilo je vrlo zanimljivo i napeto. I za prvo i za treće mjesto natjecatelji su se morali pripetavati. Tako je u pripetavanju za ekipu Hetzer III Jakša Andrić pogotkom trice donio ekipi 3. naslov. Ekipa Hetzer III je na trci u Krku osvojila 2. mjesto a u Puli 1. Za natjecatelje je održan atraktivan program, nastup plesne skupine Flashdance UNIT a nakon ručka posjetili smo Automotodrom Grobnik.
Spoj povijesti i modernih tehnologija
Robo trka na prstenac realizirana je 2013. godine prvi puta kao kup natjecanje koje uključuje više pojedinačnih utrka po uzoru na vitešku trku. U osmišljavanju i organizaciji prve Robo trke na prstenac sudjelovalo je više učitelja tehničke kulture i informatike iz Istarske i Primorsko-goranske županije, a sve uz podršku višeg savjetnika Eugena Bana iz Agencije za odgoj i obrazovanje. Kako pogoditi prstenac sa robotskim kolicima? Ručno upravljanje - natjecatelj preko računala upravlja kretanjem robota i koplja. Poluautomatsko upravljanje - robot senzorima svjetlosti prati crnu crtu širine 15-20 mm koja ga vodi do prstenca. Tijekom vožnje robota, natjecatelj preko računala upravlja samo pomicanjem koplja nakon što robot samostalno prijeđe trećinu staze. Ručno upravljanje iz perspektive robota – natjecatelj upravlja kretanjem robota i koplja iz perspektiva robota dobivene na monitoru pomoću kamere koja je povezana s računalom. Mira Fafanđel, učiteljica TK-e i informatike
|
Osnovna škola "Čavle" |