2016-02-09 13:52:35

Dan sigurnijeg interneta

9.2.2016.

Učenici predmetne nastave obilježili su Dan sigurnijeg interneta radionicama na satovima Informatike i Satu razredne zajednice koji se obilježava uz potporu Europske komisije svake godine na drugi dan u drugom tjednu drugog mjeseca. U duhu teme učiteljica informatike i školska knjižničarka održale su radionice o krađi indentiteta i sigurnom pretraživanju interneta kako bi ohrabrile učenike da što korisnije pretražuju internet  te im proširile znanje koje im je potrebno za suočavanje sa mogućim rizicima na internetu.  U nastavku pročitajte kako možemo svi zajedno virtualni svijet učiniti sigurnim.

Djeca i mladi mogu pomoći kreirati bolji Internet tako da poštuju ostale korisnike interneta štiteći svoju reputaciju (ali i reputaciju drugih) i tražeći prilike da Internet koriste za kreiranje, uključivanje u razne aktivnosti i dijeljenje s drugima. Oni mogu pomoći reagiranjem na negativno tako da budu „korisni promatrači: da daju potporu svojim vršnjacima koji se suočavaju s nasiljem na internetu, da se suprotstave cyber-nasilju i da prijave sav neprimjeren ili zabranjen sadržaj koji primijete. Povrh svega, djecu i mlade treba ohrabriti da zauzmu stav kao budući sudionici digitalnog doba sudjelovanjem u debatama o budućnosti interneta, ali i trudom da se njihovo mišljenje čuje.

 Roditelji i skrbnici mogu pomoći kreiranju boljeg interneta održavanjem otvorenog i iskrenog dijaloga sa svojom djecom o njihovom ponašanju na internetu, potičući djecu na osobni razvoj na internetu, pomažući im nositi se sa bilo kakvim nedoumicama ili problemima, tražeći mogućnosti da se zajedno sa djecom uključe u korištenje interneta, te pomažući djeci da pronađu i koriste kvalitetne digitalne izvore. Roditelji i skrbnici se mogu suprotstaviti negativnostima tako što će ostati uključeni u aktivnosti svoje djece na internetu (aktivnostima koje su primjerene dobi djece), davati primjer kako se pozitivno ponašati na internetu, te prijaviti neprimjereni ili zabranjeni sadržaj koji primijete.

Učitelji i socijalni djelatnici mogu pomoći kreirati bolji Internet tako što će djeci pružiti informatička znanja i vještine koji su potrebni u današnjem društvu, ali i dajući im priliku da koriste i kreiraju pozitivni sadržaj na internetu. Oni se mogu suprotstaviti negativnostima podržavajući mlade koji se suočavaju s problemima na internetu i dajući im sposobnost, vještine i pouzdanje koji su im potrebni kako bi se sigurno služili internetom.

 Industrija ima važnu ulogu putem kreiranja i promicanja pozitivnog sadržaja i sigurnih usluga na internetu, ali i putem poticanja korisnika da reagiraju na poteškoće dajući im jasne savjete o sigurnosti, niz jednostavnih sigurnosnih alata i brz pristup potpori ukoliko stvari izmaknu kontroli.

Zakonodavci i političari trebaju omogućiti okruženje u kojemu će sve od gore navedenog funkcionirati i opstati. – primjerice: da osiguraju da će prema kurikulumu djeca učiti, a učitelji poučavati o sigurnosti na internetu, da osiguraju da će roditelji i skrbnici imati pristup prikladnim informacijama i potpori, te da će poticati industriju da kontrolira svoj sadržaj i usluge. Također moraju preuzeti odgovornost nad upravom i zakonom, te osigurati sigurnost i dobrobit djece i mladih kroz djelotvorne sigurnosne zaštite djece na internetu.


Osnovna škola Cetingrad