2009-03-13 00:00:00 Posjet Sedmi razredi posjetili su Kino Tuškanac u okviru projekta Škola u kinu.
Nastavna tema: Igrani film
U uvodnom dijelu učenicima je dano niz informacija vezanih uz snimanje igranoga filma – igrani film može nastati prema ideji koju netko ima za film (stvaranje priče, scenarija, knjige snimanja), prema kazališnoj predstavi, koja je najpogodnija kao osnovica za snimanje igranoga filma (najsrodnija s filmom, mada je gluma u kazalištu prenaglašena, a film to ne trpi- istaknute su sličnosti i razlike kazališne predstave i igranoga filma – primjer filma „Sokol ga nije volio“, filma koji je nastao prema kazališnoj predstavi koju je, baš za potrebe kazališta, napisao Fabijan Šovagović), te prema književnom djelu. Nakon 40-ak minuta filma, koliko su ga stigli gledati, skrenuta im je pažnja na sličnosti, a posebno na razlike, filma i pripovijetke. Naglašena je radnja: proširena je (dati su primjeri kojih u filmu ima,a u pripovijetci ne), neki dijelovi iz pripovijetke su u filmu „izbačeni“, već sam početak filma ne podudara se s pripovijetkom (ispričan je početak pripovijetke, a učenici su onda naglasili razliku s filmom); naglašen je i odnos Fulira i Ane (koji je u filmu dorađen), učenici su raspravljali o načinu prikaza promjene dana u filmu, o popratnim kadrovima koji slijede nakon najava dana, o odnosu Fulira i Ane, ulozi maloga Perice u filmu, o Franji i teti Mini…Budući da učenici još nisu čitali pripovijetku, način prikaza događaja i likova im je ispričan s pozornice, a onda su oni zaključivali koje su sličnosti i razlike s filmom. Naglašeno je i kako glumci u djelu uopće nisu opisani te kako je odabir glumaca slika svakog pojedinog lika koju je redatelj stvorio čitajući knjigu, kako dijaloga u pripovijetci nema, te kako su redatelj i scenarist morali napisati taj dijalog- pri tome se raspravljalo i o narječju i načinu izgovora teksta, te o glazbi koja slijedi događaje, a za koju u pripovijetci uopće ne doznajemo koja je…
|
Osnovna škola Čučerje Zagreb |