2016-12-23 13:31:59 OSNOVNA ŠKOLA DARDA PREDSTAVILA PRVI DIO DVOGODIŠNJE SURADNJE S GRCIMA, POLJACIMA I SLOVENCIMA Erasmus+ ruši obrazovne i društvene prepreke! Zanimljivo je bilo čuti da su nam mnogi problemi slični, zaključila je Nataša Mesić Muharemi, koordinatorica projekta, čiji je cilj okupiti učenike i učitelje koji se suočavaju s obrazovnim, socijalnim i imigrantskim teškoćama * Ravnatelj Janoš Boni, po povratku iz Grčke, obećao da će se škola potruditi biti dobrim domaćinom u travnju sljedeće godine DARDA – Kostimiranom dramskom bajkom Zaljubljeni vuk sarajevske spisateljice Marije Fekete-Sullivan, koju su odigrali učenici sedmih i osmih razreda, u petak je, 16. prosinca 2016., u Osnovnoj školi Darda svečano otvoren Božićni sajam, ali i predstavljen Erasmus+KA2 projekt Kroz umjetničke sposobnosti do razvijenih osnovnih vještina, započet 1. rujna ove godine. Do kraja kolovoza 2018. darđanski će osnovci, tako, surađivati s poljskom Srednjom školom Jan Twardowski iz Rozogacha, slovenskom Osnovnom školom Toma Brejca iz Kamnika te 1. osnovnom školom iz Schimatarija, grada smještenoga u drevnoj Beociji, u središnjoj Grčkoj, koja je, od 21. do 28. studenoga 2016., bila prvom školom koja je ugostila sudionike međunarodnoga projekta. U Schimatariju su učenici radili u glazbenoplesnoj, dramskoj i likovnoj skupini. Zajednički su stvarali predstavu Ptice, prema Aristofanovome tekstu. Radionica je pokazala da je malo potrebno da bi ljudi, koji se nikada prije nisu sreli, bez ikakvih problema napravili sve što je zamišljeno, družili se i postali prijatelji, kazala je Nataša Mesić Muharemi, školska knjižničarka i koordinatorica i međunarodna administratorica projekta. Bili smo smješteni u obiteljima učenika domaćina. Upoznali smo njihov svakidašnji život,kulturu i tradiciju, grčke slastice i souvlaki, najpopularniji grčki specijalitet brze hrane. Suze na rastanku jasno su govorile koliko smo se zbližili, gotovo u glas pričale su osmašice Petra Drgalić, Lucija Alilović i Sara Janković. Stalno su nas ispitivali jesmo li dobro, treba li nam nešto, grlili nas i ljubili. Družili smo se s njihovom rodbinom i susjedima, išli u posjete, šetnju i na izlete. Koliko su opušteni, veseli i gostoljubivi, dokaz je i to da su nas svi odreda pozvali na ljetovanje u Grčku. I s učenicima i s njihovim roditeljima kontaktiramo preko društvenih mreža, domeću sedmaši Gustav Kujundžić, Anela Považanj i Tin Janoš, glavni glumac u predstavi Dimitrisa Theodoroua, grčkoga glumca iz obližnje Oinofite, koji se, u radu s djecom iz četiriju zemalja, pokazao vrlo smirenim, strpljivim i umjetnički zaigranim. Marija, Stasini, Hara, Eugenija i druge kolegice koje su s nama i našom djecom provodile cijele dane doista su se pobrinule da nam ništa ne nedostaje i da se osjećamo kao kod kuće.Puno toga možemo prenijeti u naše zajednice i poticati druge da se uključe u takve projekte, jer se umor brzo zaboravi nakon predivnih trenutaka koje smo ondje proveli, istaknula je Andreja Dorić, profesorica biologije i kemije, koja je, kao i učenici, bila oduševljena posjetom Tebi (važnome mjestu odvijanja mitova o Kadmu, Edipu i Dionizu), Tanagri (poznatoj po figuricama od terakote iz 4. st. prije Krista), Halkidi (najvećemu gradu na otoku Eubeji, na najužem dijelu Euripsova kanala, dijelu Egejskoga mora, gdje je morska struja toliko jaka da, vrlo mistično, teče poput rijeke) i, naravno, Ateni, koja je već u prvoj nedjelji došašća, baš kao i svi grčki domovi, bila u božićnome ozračju. Da su bili među mnoštvom nepoznatih ljudi, različitih, a opet sličnih, slaže se i Janoš Boni, koji predskazuje i izvrstan nastavak suradnje. Nova poznanstva, kolege, prijatelji, njihov način življenja i školovanja obogatili su, tvrdi, njihov život. Potrudit će se biti dobrim domaćinima u travnju sljedeće godine, pokazati gostoprimstvo i sve ljepote slavonskobaranjskoga kraja te predstaviti darđansku školu na najbolji mogući način. U neformalnim druženjima s kolegama iz ostalih zemalja stekli smo brojne spoznaje o standardu učitelja i njihovoj suradnji s roditeljima učenika, koliko su opremljene škole pa do toga osjeća li se još uvijek kriza u društvu, smanjuje li se broj djece u školama, koje probleme imaju nove generacije učenika. I, zanimljivo je bilo čuti da su nam mnogi problemi slični, zaključuje Mesić Muharemi o rezultatima projekta, čiji je cilj okupiti učenike i učitelje koji se suočavaju s obrazovnim, socijalnim i imigrantskim teškoćama, kojih, kako čujemo, ni Schimatari nije pošteđen, jer je primio veliki broj učenika Indijaca i njihovih obitelji. Na taj će način i učenici s obrazovnim i društvenim preprekama preuzeti aktivne uloge u Erasmusu+ i alternativno se izraziti, usprkos tome što su im pristupi kulturnoumjetničkim događajima vrlo ograničeni. R.I./B.H. Na izletu u Halkidu Ispred Arheološkoga muzeja u Tebi Darđani ispred škole u Schimatariju Darđani ispred škole u SchimatarijuDarđanski učitelji s kolegicama iz Grčke, Poljske i Slovenije |
Osnovna škola Darda |