2020-10-21 13:09:32 BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA – NOVA IZVANNASTAVNA AKTIVNOST Sedmaši uče o uzročnicima virusnih i bakterijskih bolestiNa kraju nastavne godine planiraju natjecanje učenika u stečenome znanju i vještinama te prezentaciju rezultata istraživačkih radova, prezentacija i postera, naglasila je Andreja Dorić, voditeljica izvannastavne aktivnosti i suradnica na projektu Biosigurnost i zaštita
Biosigurnost i biozaštita nova je izvannastavna aktivnost u osnovnim i srednjim školama Republike Hrvatske. I učenici sedmih razreda OŠ Darda, pod vodstvom nastavnice Andreje Dorić, spremno su ju dočekali – znanjem se bore protiv virusa. Na kraju nastavne godine planiraju natjecanje učenika u stečenome znanju i vještinama te prezentaciju rezultata istraživačkih radova, prezentacija i postera. Izbijanjem pandemije virusa SARS-CoV-2, uočena je važnost dodatne edukacije učenika, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika o navedenome problemu. Važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskoga zdravlja i prevencije zaraznih bolesti bio je glavni poticaj za pokretanje ovoga projekta, kako bi se u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj uvelo poučavanje o sadržajima vezanih uz biosigurnost i biozaštitu. Nositelji projekta su Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“ Zagreb, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu, u partnerstvu s OŠ Vijenac Osijek, naglasila je prof. Dorić, suradnica na projektu. Glavni su ciljevi projekta upoznavanje učenika s važnošću stručnoga, znanstvenoga, globalnoga i osobnoga pristupa u sprječavanju širenja zaraznih bolesti; upoznavanje s opasnim uzročnicima i njihovim načinom djelovanja; usvajanje odgovornoga ponašanja prema svome i tuđem zdravlju u školi, obiteljskome domu, društvu i okolišu; analiziranje potencijalnih opasnosti biougroze i načina prevencije; osposobljavanje učenika za prosuđivanje i vrednovanje informacija u javnome medijskome prostoru; popularizacija znanosti i istraživanja u STEM području kroz istraživački rad učenika; razvijanje interesa za znanost i istraživanje; razvijanje suradničkog odnosa među učenicima te učenicima i mentorima; razvijanje i usavršavanje digitalnih kompetencija kroz izradu digitalnih video i audio materijala; poticanje komunikacijskih i prezentacijskih vještina. Učenici zajedno sa svojim učiteljima mentorima putem digitalne platforme obrađuju sadržaje i svladavaju planirane ishode koji se nalaze u sklopu Kurikuluma izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita. Planirane ishode učenici ostvaruju kroz istraživački rad, učenje putem rješavanja problema, praktični rad, unos, obradu i analizu podataka, izradu plakata, prezentacija, sudjelovanje u raspravama, kreativno izražavanje, rješavanje kvizova i sl. Odigrajte i vi kviz i provjerite svoje znanje o uzročnicima bolesti. https://wordwall.net/resource/5051441 https://wordwall.net/embed/3a7c2b7229354acc984614e1d0786cbd?themeId=41&templateId=5" B. Horvat
|
Osnovna škola Darda |