2021-11-29 14:49:45

PROJEKT POTICANJA ČITANJA

Avantura čitanja

Tijekom školske godine 2021./2022. učenici 4. razreda i učiteljice Biljana Kodžoman, Julijana Fremec i Elizabeta Nikolić sudjeluju u projektu Avantura čitanja koji se realizira u suradnji s knjižničarkom Natašom Mesić Muharemi. Projekt je osmišljen prema aktivnostima koje se nalaze u knjizi Laure Witmer, Kratke aktivnosti za rad nakon čitanja.

 

   

Svrha je projekta kroz različite aktivnosti čitanja, slušanja, analiziranja i praćenja napretka motivirati učenike za čitanje, kako bi čitali s razumijevanjem i kako bi zavoljeli čitanje.

Svaki je razred dobio fascikl u kojem se nalaze priče i zadatci koji se trebaju izvršiti. U fasciklu se, za početak, nalazi deset priča i deset zadataka. Učenici sami biraju koje će priče i koje zadatke rješavati. Uz jednu priču može se napraviti samo jedan zadatak, ali može i više. Neki su od zadataka napraviti ovitak knjige, izraditi straničnik i reklamu za priču te napraviti strip. Svoje radove, dnevnik čitanja i zapisnike o pročitanome učenici stavljaju u svoje mape te, na taj način, prave svoj portfolio.

Kada učenik pročita priču, napravi zadatak i napiše zapisnik o pročitanom djelu, dogovara sastanak s učiteljico ili knjižničarkom te u kratkom razgovoru prikaže što je sve napravio. Na taj način i učitelj može provesti vrednovanje učenika, provjeriti čitanje, prepričavanje i razumijevanje samoga djela.

Svaki učenik koji pročita 5 priča i uspješno izvrši minimalno pet zadataka, dobit će simboličnu nagradu. Za deset pročitanih priča i izvršenih zadataka, učenici dobiju certifikat te poklončić.

 


Osnovna škola Darda