2022-07-08 15:31:36

„Projekt školskih knjižničara: Godina čitanja 2021.“

 

 

eTwinning projektu koji smo provodili tijekom školske godine 2021./22. „Projekt školskih knjižničara: Godina čitanja 2021.“, dodijeljena je Oznaka kvalitete (Quality Label) za primjenu inovativnih pedagoških metoda. Projekt je interdisciplinaran i integriran u kurikulum škole.

Razvoj čitalačke pismenosti i osposobljavanje čitatelja za aktivno i kritičko čitanje, osobito u Godini čitanja, bio je cilj ovog projekta pa smo kroz razne aktivnosti koji potiču pismenost: provođenje projekata Naša mala knjižnica, Čitanjem do zvijezda, nastavom lektire, obilježavanjem Mjeseca hrvatske knjige, Noći knjige, radionicama medijske pismenosti, izradom plakata, susretima i suradnjom s drugim partnerima nastojali to i ostvariti.

Tijekom provedbe eTwinning projekta, voditeljica, stručna suradnica knjižničarka u suradnji s kolegama učiteljima, koristila je razne pedagoške metode: motivacijska pitanja kojima se poticalo učenike da se bave istraživačkim radom te da kontinuirano uče na novim izvorima te primjenjuju naučeno. Primjenjivali smo rad u malim skupinama, u parovima, u duhu timskog rada, uvažavanja i suradnje. Od prvih koraka u projektu, upoznavanja s drugim partnerima, učenici su pokazali samostalnost i zadovoljstvo što mogu sudjelovati na platformi koja im omogućava da budu i oni kreatori ideja i aktivnosti zajedno s voditeljicom. Surađujući aktivno s partnerima u projektu, razmjenjivali su mišljenja i bogatili svoja dosadašnja znanja. Učenici su čitali naglas svoje omiljene knjige, vježbali javni nastup i učili na izvoru znanja istovremeno koristeći knjižnicu kao mjesto za stjecanje znanja koje nudi brojne izvore informacija na različitim medijima (knjige, časopisi, referentna zbirka, Internet). Učenike se usmjeravalo na samostalni istraživački rad na projektu koji će im koristiti za sve nastavne predmete, ali i u svrhu stjecanja informacijske pismenosti, a dostupni su u fondu školske knjižnice. Sve aktivnosti su bile za vrijeme nastave pa su učenici svoja razmišljanja i odluke koje su donosili nakon rasprava pisali i na forumu kojem su pristupili. Najaktivnije su bile učenice, članice izvannastavnih aktivnosti Mladi knjižničari i Mladi novinari. Prikazi nastavnih sati, praćenje i dokumentiranje svih projekata poticanja čitanja u školi na školskoj i nacionalnoj razini, suradnja s kolegama učiteljima brojnih predmeta ( hrvatski jezik, razredna nastava, likovna kultura, povijest..) rezultiralo je ispunjenju ciljeva projekta i općem zadovoljstvu jer smo bili dio jedne velike zajednice štovatelja knjige i lijepih riječi.

Voditeljica projekta: Đurđa Ivković-Macut, stručna suradnica knjižničarka  


Osnovna škola Dragojle Jarnević