2023-01-24 09:24:30

Učenička debata: osmaši raspravljali na temu „Maloljetnici influenceri, da ili ne“

Učenici 8. b tijekom redovite nastave hrvatskoga jezika 18. siječnja raspravljali su na temu je li primjereno da se maloljetnici na društvenim mrežama pojavljuju kao influenceri. Podijelivši se u dvoje skupine (izabrane prema mjestu gdje sjede u razredu i bez obzira koje stajalište osobno zastupaju), afirmacijsku i negacijsku raspravu su temeljili na dva argumenta te su za njih iznosili objašnjenja i dokaze. Afirmacijska je skupina dokazivala tvrdnju da maloljetnici mogu biti influenceri i za to je ponudila dva argumenta:  prvi je da se mogu lakše poistovjetiti sa svojim pratiteljima i drugi da od rane dobi mogu samostalno zarađivati novac. Negacijska je skupina dokazivala tvrdnju da maloljetnici ne trebaju biti influenceri i ponudila je isto dva argumenta. Prvi im je argument bio da maloljetni influenceri na društvenim mrežama mogu biti izloženi pedofiliji i drugim životnim ugrozama, a drugi da ih roditelji, drugi bližnji ili kakve kompanije iskorištavaju zbog novca.

Rasprava je bila vrlo žustra, izmjenjivali su se govornici, a troje sudaca učenika sve je to vjerno bilježilo i na kraju rasprave ocijenili su da je negacijska skupina imala bolje dokaze i obrazloženja za svoje argumente te su zatim ocijenili i najbolje izlagače s jedne i druge strane. Treba istaknuti da su učenici sami pronašli argumente za tezu koju su dobili prije nekoliko dana, da su se dobro pripremili i da su poštivali pravila rasprave, koja su netom prije usvojili na redovitoj nastavi. Svojim ponašanjem u većini mogu biti primjer i odraslima kako argumentirano raspravljati i pritom uvažavati i poštivati sugovornika. Ova nastavna cjelina dio je kurikuluma nastave hrvatskoga jezika u 8. r.

                                                                   Pripremila Milenka Pervan Stipić, prof.


Osnovna škola Dragojle Jarnević