2018-02-09 15:29:51

DAN SIGURNIJEG INTERNETA 2018.

Stvaranje, povezivanje i dijeljenje poštovanja: Bolji internet počinje s vama!

Ovaj tjedan na nastavi Informatike i na Satu razrednika obilježili smo Dan sigurnijeg interneta kojemu je cilj promicanje sigurnije i odgovornije upotrebe online tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima.

Međunarodni Dan sigurnijeg interneta (Safer Internet Day  - SID) ove godine obilježavao se u utorak, 6. veljače 2018. pod motom Stvaranje, povezivanje i dijeljenje poštovanja: Bolji internet počinje s vama.

Centar za sigurniji Internet s partnerima organizirao je obilježavanje Dana sigurnijeg interneta 06. veljače 2018. godine koji se provodi u sklopu projekta sufinanciranog od strane Europske unije, „Safer Internet Center Croatia: Making Internet a good and safe place“ (2015-HR-IA-0013) kojega sufinancira Europska unija iz programa Department C - Connecting Europe Facility (CEF). Svake godine u veljači tisuće ljudi diljem svijeta se udruže kako bi sudjelovali u događajima i aktivnostima kojima žele podići svijest o sigurnosnim problemima na internetu.

Na nastavi informatike učenici su sudjelovali u različitim aktivnostima. Učenici 6.a i 6.b razreda dobili su teme o kojima su trebali istraživati putem interneta - SIGURNOST DJECE NA INTERNETU; NETIQUETTE – PRAVILA LIJEPOG PONAŠANJA NA INTERNETU i NASILJE PREKO INTERNETA – CYBERBULLYING. Ovo smo radili 5.veljače 2018. na nastavi Informatike.

U suradnji s nastavnicom Boroz učenici su postavili smjernice za utvrđivanje vjerodostojnosti web stranice i kritički analizirali izvore informacija. U tome im je pomogao radni listić Pravilo tri izvora putem kojega su obavili detaljnu analizu izvora i donijeli zaključke o pouzdanosti korištenih web stranica i valjanosti informacija koje su na njima pronašli. U sljedećem zadatku koji će raditi idući tjedan na nastavi koristit će se pronađenim pouzdanim informacijama za pisanje i uređivanje dokumenta u MS Wordu o temi koju su istraživali. Nakon uređivanja dokumenta, učenici će pripremiti kratko usmeno izlaganje pred razredom kako bi jedni druge educirali o ovim važnim temama.

U utorak, 6.veljače 2018. učenici 6.c, 6.d i 5.d razreda na nastavi Informatike riješili su web kviz na http://www.dansigurnijeginterneta.org/. Kviz je bio dostupan od 9 do 19 sati, a natjecatelji koji su kviz riješili s 80% ili više točnih odgovora ušli su u natjecanje za vrijedne nagrade koje se dodjeljuju slučajnim odabirom nakon završetka kviza. Nadamo se da će i netko od naših učenika biti sretni dobitnik.

Na Satu razrednika u petak 9.veljače 2018. učenici 7.a razreda su sa psihologinjom Emom Filajdić obilježili Dan sigurnijeg interneta. Psihologinja je održala radionicu na temu Sigurnost na internetu. Učenici su najprije ispunili kratki upitnik kojega smo potom zajedno analizirali. Pokazalo se da velika većina učenika zna kako se zaštiti na internetu, ali postoji dio njih koji nisu sigurni ili ne prepoznaju rizike iznošenja osobnih podataka, detalja o sebi, razgovora s nepoznatim osoboma kao i neopreznog čuvanja svoje lozinke. Raspravljali smo o tome što sve mogu poduzeti kako bi bili sigurni da nitko neće zloupotrijebiti njihove podatke ili profile. Nakon toga, učenici su se podijelili u četiri skupine te su rješavali upitnik u kojemu su na konkretnim situacijama provjeravali svoje znanje o zaštiti na internetu. Tijekom ispunjavanja upitnika raspravljali su u skupinama, a nakon toga uslijedila je zajednička rasprava. Zaključno su učenili dali preporuke i savjete što sve treba poduzeti kako bi se zaštitili na internetu. Radionica je protekla u ugodnoj radnoj atmosferi, a učenici su bili vrlo zadovoljni i procijenili radionicu uspješnom i korisnom. 

Ovim aktivnostima u školi, željeli smo osvijestiti djecu za odgovorno i sigurno korištenje internetom, poštujući pravila lijepoga ponašanja u komunikaciji i dijeljenju sadržaja s poznatim osobama i prilikom pronalaženja sadržaja na web stranicama. Željeli smo istaknuti važnost izbjegavanja svake vrste online komunikacije s nepoznatim osobama kako bi se povećala njihova sigurnost i izbjeglo nasilje preko interneta. Važno je učenike potaknuti da budu „korisni promatrači: da daju potporu svojim vršnjacima koji se suočavaju s nasiljem na internetu, da se suprotstave cyber-nasilju i da prijave sav neprimjeren ili zabranjen sadržaj koji primijete. Nastojat ćemo i ubuduće pripremati svoje učenike da zauzmu stav kao budući sudionici digitalnog doba sudjelovanjem u debatama o budućnosti interneta, razvojem njihove digitalne pismenosti, ali i trudom da se njihovo mišljenje čuje.

Psihologinja Ema Filajdić i učiteljica informatike Anika Boroz

 

 


Osnovna škola "Đuro Pilar" Slavonski Brod