2021-01-19 13:11:06

SAMOVRJEDNOVANJE ŠKOLE

Naša Škola kontinuirano radi na poboljšavanju kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa. To čini na više razina budući se na kvalitetu obrazovanja može se djelovati s različitih aspekata (poboljšanje programa, poboljšanje materijalnog stanja,…) i razina. Kvaliteta obrazovanja unaprjeđuje se i poboljšanjem kvalitete svake pojedinačne škole. Kako bi škole mogle poboljšati svoju kvalitetu, važno je utvrditi početno stanje, odabrati razvojne ciljeve i sustavno raditi na njihovu ostvarenju. U procesu utvrđivanja stanja i odabira prioriteta, od izuzetne je pomoći samovrjednovanje kao općeprihvaćeni proces u mnogim zemljama. Danas želimo približiti svim sudionicima procesa odgoja i obrazovanja jednu od naših aktivnosti; Samovrednovanje.

Što je SAMOVREDNOVANJE?

Samovrjednovanje škola je proces sustavnog i kontinuiranog praćenja, analiziranja i procjenjivanja uspješnosti rada škole. Koristi se kao bitan instrument za jačanje kapaciteta škole te za napredak, razvoj i uspjeh svih dionika odgojno – obrazovnog procesa. To je proces profesionalne refleksije kroz koji škole dobro upoznaju same sebe i pronalaze najbolje načine za unaprjeđenje svoga rada. Samovrjednovanje omogućava djelatnicima škola da procjene kvalitetu svoga poučavanja i razrednog ozračja uvažavajući kontekst užeg - školskog i šireg – društvenog, socijalnog i kulturalnog okruženja.

Procesom samovrjednovanja nastoji se odgovoriti na tri temeljna pitanja:

• Koliko je dobra naša škola?

• Kako to znamo?

• Što učiniti da budemo još bolji?

SVRHA samovrjednovanja je:

• potaknuti otvorenu raspravu o kvaliteti odgoja i obrazovanja na razini škole sa svim dionicima odgojno-obrazovnoga procesa (učitelji, roditelji, učenici…) te dobiti njihovo mišljenje o mogućim strategijama unaprjeđenja kvalitete

• uvidjeti koje su jake strane i koja područja rada treba unaprijediti

• razviti realističan i efikasan plan razvoja kao i strategiju za unaprjeđenje kvalitete rada škole koji će postati dio godišnjega plana rada škole

• omogućiti školi da na temelju razvojnoga plana nastavi sustavno praćenje kvalitete rada škole

U tu je svrhu Školski Tim za kvalitetu proveo istraživanje početnog stanja čiji su rezultati vidljivi u sljedećim prezentacijama.

http://os-djpilar-sb.skole.hr/skola/tim_za_kvalitetu/ciklus_2​

Igor Nikičić, ravnatelj


Osnovna škola "Đuro Pilar" Slavonski Brod