2022-02-12 10:43:42 DAN SIGURNIJEG INTERNETA 8.veljače 2022.godine Tema ovogodišnjeg Dana sigurnijeg interneta je „Zajedno za bolji Internet.“ Dan sigurnijeg interneta u OŠ „Đuro Pilar“ „Svake veljače udruženje Insafe/INHOPE uz potporu Europske Komisije organizira Dan sigurnijeg interneta kojemu je cilj promicanje sigurnije i odgovornije uporabe online tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima. Svake godine na drugi dan drugog tjedna drugog mjeseca tisuće ljudi diljem svijeta se udruže kako bi sudjelovali u događajima i aktivnostima kojima žele podići svijest o sigurnosnim problemima na internetu.“ (Izvor: https://www.dansigurnijeginterneta.org/index.php/informacije/) Tijekom godina, fokus sigurnosti na internetu prebacio se na kreiranje „boljeg“ interneta. I ove godine, učiteljica informatike Anita Boroz, na nastavi je organizirala aktivnosti za sve učenike šestih razreda. Aktivnosti su se provodile tri tjedna tijekom nastave Informatike. Sudjelovali su i ostali učenici predmetne nastave. Detaljnije možete pročitati u nastavku članka. Prvi tjedan učenici šestih razreda su se upoznali s pojmom e-učenje, različitim mrežnim zajednicama učenja te s dostupnim mrežnim digitalnim obrazovnim sadržajima. Poseban naglasak je bio na zaštiti privatnosti, poštivanju autorskih prava, sigurnosti na internetu i pronalaženju informacija online i procjeni njihove pouzdanosti. Drugi tjedan učenici su učili o digitalnim tragovima, elektroničkom nasilju i pravilima ponašanja na internetu. Gledali smo kratke videozapise o kojima smo zatim razgovarali. Učenici su analizirali i komentirali različite oblike ponašanja kod djece, kritički procjenjivali i argumentirano iznosili svoje mišljenje. Naučili su što je digitalni ugled te kako ostavljati pozitivne digitalne tragove i tako stvarati pozitivan ugled. Uočili su razliku između klasičnog vršnjačkog nasilja i elektroničkog nasilja. Naučili su kako prepoznati elektroničko nasilje, kako reagirati na nasilje ukoliko su svjedoci nasilja ili žrtve nasilja, što poduzeti i kome se obratiti u takvim situacijama. Također, razgovarali smo o odgovornom vlastitom ponašanju i postupcima kojima možemo pokušati izbjeći (spriječiti) događanje nasilja. Učenici su naučili više i o pravilima ponašanja na internetu(netiquette). Rješavali smo kvizove i online križaljku te se tako i zabavili ponavljajući pritom sve korisno što smo naučili. Na kraju sata razgovarali smo o Danu sigurnijeg interneta i dogovarali smo se o aktivnostima koje ćemo tada provoditi pa su učenici dobili zadatak pripremiti se za sljedeći tjedan. Svaki učenik dobio je jednu od šest tema za svoj digitalni poster: Internet – prednosti i nedostatci, Zlonamjerni programi na internetu, Sigurnije na internetu, Internetski bonton – netiquette, Digitalni tragovi, Elektroničko nasilje – cyberbullying. Njihov zadatak je bio istražiti svoju temu i zatim u bilježnicu napraviti plan digitalnog postera s najvažnijim informacijama. Također, trebali su pronaći i slike za poster na internetu i pohraniti ih na svoj OneDrive. Naravno, pritom su trebali poštivati autorska prava. U trećem tjednu, kada se obilježavao Dan sigurnijeg interneta 8. veljače 2021., učenici su izrađivali digitalne postere u programu Canva ili Poster My Wall. Učenici 6.c i 6.d razreda imali su još jednu aktivnost s učiteljicom Aleksandrom Balen na nastavi Engleskog jezika. Svoj pripremljeni tekst prevodili su na engleski jezik te su i njihovi posteri kasnije rađeni na engleskom jeziku. Na nastavi Informatike, učenici su učiteljici pokazali svoj plan digitalnog postera te su dobili detaljne upute za izradu postera kao i rubriku za vrednovanje radova. Nakon toga, izrađivali su svoje digitalne postere u jednom od online programa, Canva ili Poster My Wall. Kada su završili s radom, poveznicu rada ili datoteku su predali u zadatak na Edmodu, ali i na Padlet ploči čiju su poveznicu dobili od učiteljice. Nakon toga radili su vršnjačko vrednovanje radova korištenjem rubrike za vrednovanje. Učenici su vrednovali radove u svoje bilježnice i to prema temama. Dakle, vrednovali su samo radove s temom koju su i sami obrađivali. Naravno, i učiteljica je vrednovala učeničke radove i usporedila s vrednovanjem učenika te smo radove i ocijenili. Svi naši učenici predmetne nastave također su imali priliku sudjelovali u obilježavanju Dana sigurnijeg interneta tako što su preko Teamsa dobili poveznicu na online Potragu za boljim i sigurnijim internetom sa zanimljivim interaktivnim zadacima koju je napravila udruga „Suradnici u učenju“. U ovome izazovu učenici su trebali: pretraživati Internet, kritički promišljati, čitati s razumijevanjem, uočavati bitno, donositi zaključke na temelju informacija, dobro promisliti prije odgovora. Osim učenika, svi naši učitelji su se imali priliku okušati u online izazovu namijenjenom učiteljima. Detaljnije možete pročitati ovdje: https://ucitelji.hr/online-potrage-za-boljim-internetom/. Provedenim aktivnostima učenici su uspješno ostvarili ishode učenja iz nastavnog predmeta Informatika i aktivno su sudjelovali u kreiranju „boljeg“ interneta. Postali su još svjesniji važnosti odgovornog i sigurnog korištenja interneta i stekli znanja i vještine koje će moći primijeniti u svakodnevnome životu. Uvijek imajmo na umu da bolji internet počinje sa svakime od nas! U nastavku možete pogledati Padlet ploče s učeničkim posterima: 6.A https://osnovnaskoladjuropilar.padlet.org/anita183/1f9r33wv7fe6nw1 6.B https://osnovnaskoladjuropilar.padlet.org/anita183/kzvz0kcifnaorp50 6.C https://osnovnaskoladjuropilar.padlet.org/anita183/8w6yvxfvoww7vjep 6.D https://osnovnaskoladjuropilar.padlet.org/anita183/97tgabhn5k7ebv1r Napisala: Anita Boroz, učiteljica informatike
|
Osnovna škola "Đuro Pilar" Slavonski Brod |