2022-10-17 11:31:21 Međunarodni mjesec školskih knjižnica Međunarodni mjesec školskih knjižnica (International School Library Month – ISLM) prilika je za školske knjižničare diljem svijeta da odaberu dan, tjedan ili cijeli mjesec u listopadu kako bi obilježili važnost školskih knjižnica i proslavili sve što one predstavljaju. Školska knjižničarka je stoga osmislila 3 projekta poticanja čitanja za učenike od 1. do 4. razreda. U prvoj fazi su obuhvaćeni učenici matične škole i PŠ Putkovec, a u drugoj PŠ Hromec i PŠ Macelj. Ovogodišnja tema je: Čitanje za svjetski mir i sklad U mjesecu čitanja, stručna suradnica školska knjižničarka Vlatka Antolić provodi nekoliko projekata. U prvim razredima se provodi projekt: Rastimo uz bajke Učenici su, nakon upoznavanja knjižnice, naučili kako treba postupati s knjigama, osmislili pravila ponašanja u knjižnici i nakon toga krenuli u svijet bajki. Jednom tjedno učenici dolaze na sat čitanja u knjižnicu. Knjižničarka odabere priču koju im zatim pročita, prepriča ili prikaže putem projekcije. Nakon razgovora, učenici crtaju najdraži lik, događaj i sl. Ponekad priči mijenjaju kraj ili dodaju nove likove koji nadopunjuju tijek priče. Jedan sat učenici preuzimaju ulogu pripovjedača... Uz pomoć kockica pričalica zajedno smišljaju priču koju zatim ilustriraju i crteže stavljaju na pano. Na kraju sata svaki učenik dobije nekoliko crteža balona u koje, kod kuće, zapisuje svaku priču koju im je netko od ukućana pročitao. Na kraju tjedna donose balone s pričama koje tada knjižničarka stavlja na zid uz natpis Rastimo uz bajke. Na kraju mjeseca planira se piknik s plišancima uz dobru knjigu i književni susret sa književnicom Jadrankom Čunčić Bandov. Cilj projekta je poticati djecu na čitanje kako bi što ranije usvojila tu naviku jer se čitanjem proširuje vokabular, razvija kreativnost, empatija, koncentracija, komunikacijske vještine i sl. Učenici 2. razreda dolaze u knjižnicu na radionice stvaranja časopisa i stripova. Cilj radionica je uvođenje djece u svijet različitih literatura jer su se do 2. razreda najčešće susretali sa slikovnicama. Časopisi i stripovi su djeci veoma zanimljivi pa se koristi prilika kako da kroz njih nauče nove komunikacijske vještine i još više zavole čitanje. Treći razred: Čitajmo zajedno "Čitajmo zajedno" je projekt kojim se nastoji potaknuti čitanje kod učenika trećih razreda. No, ne samo kod učenika nego i njihovih obitelji. Zato što je čitanje i poticanje čitanja važno u socijalnom, intelektualnom i emocionalnom razvoju djeteta. Čitanje djetetu aktivnost je u kojoj može sudjelovati bilo koji od članova obitelji, a donosi brojne prednosti za njegov daljnji razvoj. Učenici 3. razreda su tako dobili ruksak sa zanimljivim knjigama koje nose svojim kućama i tamo mogu u tišini svoga doma prolistati dobivene knjige i čitati ih zajedno sa svojom obitelji. Kad vraćaju ruksak u školu imaju priliku podijeliti svoje dojmove sa svojim prijateljima, knjižničarkom i učiteljicom. Na kraju projekta se planira održati i kviz u knjižnici o važnosti čitanja.
Četvrti razred: Čitajmo, čitajmo "Čitajmo, čitajmo" je projekt koji se provodi u 4. razredu kako bi se potaknulo učenike na čitanje popularno - znanstvene literature. Često ta literatura (za djecu) ostane nekako sa strane, manje se o njoj piše pa onda i djeca rjeđe posežu za takvim slikovnicama i knjigama. No, jako je važno da djeca čitaju i takve knjige jer na taj način uče o svijetu oko sebe, povijesti i znanosti.
Knjižničarka, za početak, odabire 7 knjiga iz kategorije popularno-znanstvene literature i predstavlja ih učenicima. Svaki učenik ima zatim priliku (kroz 7 dana) pročitati odabrane knjige i zabilježiti što mu se najviše svidjelo. Nakon toga planira se susret u knjižnici gdje će se odabrati drugi set knjiga.
|
Osnovna škola Đurmanec |