2024-02-02 12:55:19 BIG radionice U sklopu BIG projekta radionicu Dijeli pažljivo održala je školska knjižničarka u 2. razredima MŠ Đurmanec i PŠ Putkovec u sklopu sata razrednika u školskoj knjižnici. Aktivnosti smo započeli razgovorom o vizualnim znakovima kojima se služimo u komunikaciji. Tijekom razgovora smo se koristili Rječnikom iz brošure “Budi internet genijalac” kako bi učenici lakše svladali nove pojmove. Također smo se poslužili i prezentacijom Dijeli pažljivo, preuzete sa stranice Budi Internet genijalac, kako bismo lakše raspravljali o pogrešnom tumačenju raznih objava. Cilj nam je bio da učenici nauče razumjeti potencijalne posljedice digitalnog traga kojim se nije pravilno upravljalo, poštivanje privatnosti te stvaranje dobrog ugleda.
Sadržaj Kako mnogi učenici nisu svjesni da se dijeljenjem sadržaja na internetu zapravo stvara medijski sadržaj i da bi različite osobe mogle istu poruku protumačiti drugačije od njih, radionica Nisam to mislio / mislila! pokazala se idealnom kako bi im se ta tematika najlakše objasnila i približila na zanimljiv način. Prva aktivnost je obuhvaćala dekoriranje bijelih majica kako bi sudionici lakše shvatili što znači biti vješt stvaratelj medijskog sadržaja. Učenici su dobili zadatak da na dobivene majice nacrtaju emotikone kojima bi se htjeli predstaviti drugima. (Detaljne upute i priloge smo preuzeli sa stranica „Budi Internet genijalac“). Majice su krasili razni emotikoni. Primjetno je da su djevojčice više koristile one kojima se iskazuje sreća, zadovoljstvo i ljubav, a dječaci su se više bazirali na sportu i igranju igrica. Druga aktivnost se odnosila na prezentaciju majica. Učenici su bili podijeljeni u timove i pokušavali odgonetnuti što emotikoni na majicama drugih učenika govore o njima. Ovaj zadatak im je bio izuzetno težak jer su iste simbole tumačili različito. Npr. djevojčice su simbol vatre koristile kao nešto što ih opisuje kao tople i drage osobe, a dječaci su taj emotikon tumačili kao osjećaj ljutnje i nelagode. Iduća aktivnost se sastojala od izložbe majica pa smo ih stavili na izložbeni zid u knjižnici kako bi ih svi mogli vidjeti. Nismo odgonetnuli sve vlasnike majica pa smo zamolili učenike da nam pokažu koje majice su njihove i da nam protumače svoj odabir emotikona. Nakon toga je uslijedila rasprava o zaključcima. Učenici su nakon radionice došli do zaključka da je uistinu potrebno dobro promisliti prije nego što se namjerava podijeliti neki sadržaj na internetu ili pak prilikom slanja poruka. Vrlo je pozitivno to što su uvidjeli da se razni sadržaji mogu različito protumačiti pa se zbog toga treba zapitati kako bi taj sadržaj mogli drugi shvatiti. S učenicima 7. razreda, knjižničarka je još održala aktivnost „Ali to nisam bio / bila ja!“ i s učenicima 3. razreda lekciju: Pazi se prevaranata.
U nastavku školske godine planiramo održati i druge radionice iz priručnika, za učenike preostalih razrednih odjela. Zaključak Završetkom radionica proveli smo evaluaciju i dobili vrlo pozitivne povratne informacije od učenika, što nam je bilo izuzetno zadovoljstvo. Ovakav oblik nastave učenicima je bio zanimljiv te su se izjasnili da žele više ovakvih nastavnih satova. Poruka: Događanja na internetu te osobe koje se tamo nalaze nisu uvijek onakve kakvima se predstavljaju stoga je bitno naučiti razliku između onoga što je istinito, a što je lažno. I još nešto jako važno: „Razmisli prije nego što klikneš „objavi“!“
Projekt “Budi internet genijalac” provodi u Hrvatskoj udruga Suradnici u učenju uz podršku Google.org kao dio Be Internet Awesome programa koji u CEE regiji objedinjava School with Class Foundation. |
Osnovna škola Đurmanec |