2013-06-13 12:59:04

Završen projekt "Čitajmo mi, u obitelji svi"

U Osnovnoj školi Dragutina Lermana u Brestovcu proveden je projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ u školskoj godini 2012./13. Projekt se provodi u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara u više od 130 osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, a u Osnovnoj školi Dragutina Lermana zaživio je na inicijativu knjižničarke Ivane Rakonić Leskovar, mag. bibl. i prof. kao koordinatorice projekta, uz potporu gospodina ravnatelja Ante Majnarića, prof. i učiteljice trećeg razreda Maje Andrlić.

Projektom „Čitamo mi, u obitelji svi“ promiče se važnost čitanja, te važnost obitelji u oblikovanju čitalačkih navika učenika nižih razreda. Roditeljima se skreće pozornost na činjenicu kako bi trebali biti uzor svojoj djeci u čitanju. Projekt se provodi s učenicima trećeg razreda tijekom drugog polugodišta. Svake srijede ždrijebom naprtnjaču dobiva jedan od učenika. U knjižničnoj naprtnjači  nalazi se komplet od 8 knjiga iz različitih područja namijenjen čitanju učenika, čitanju roditelja i zajedničkom čitanju. U naprtnjači se također nalazi i knjiga dojmova u koju učenici sa svojim ukućanima upisuju dojmove tijekom čitanja. Sljedeće srijede, učenik koji je vratio naprtnjaču u školu, ima prigodu u nekoliko minuta drugim učenicima prepričati što mu se dogodilo tijekom proteklih nekoliko dana kad su u njegovoj obitelji svi članovi čitali knjige iz knjižnične naprtnjače.

Rezultati provedbe projekta:

Broj učenika sudionika u projektu iznosi 22. Anketirano je 22 učenika, od toga 12 djevojčica i 10 dječaka (dob: 9 - 10 godina). 11 učenika voli čitati, 10 učenika voli čitati, ali samo kad mora, dok 1 učenik ne voli čitati. Učenici najviše vole čitati pjesme, priče, igrokaze i stripove. 15 učenika projekt je ocijenilo ocjenom 5, što znači da im se svidio, a svidjele su im se knjige i činjenica da su čitali zajedno sa svojom obitelji. Nekima su pak knjige bile dugačke, ili im je bilo kratko vrijeme čitanja, no sveukupno mnogo je više pozitivnih komentara. Dok su čitali, učenici su uglavnom bili dobro raspoloženi (dobro, sretno, odlično, nadahnuto, uzbuđeno, veselo i slično). 19 učenika čitalo je individualno (svatko za sebe), dok je 3 učenika čitalo zajedno s roditeljima (ista knjiga u isto vrijeme). Sada većina učenika čita više nego ranije, ali i više razgovara s roditeljima o čitanju. Projekt im se sviđa, poručuju kako treba nastaviti s istim, te ukazuju na činjenicu kako je lijepo kad svi u obitelji čitaju.

Broj roditelja sudionika u projektu iznosi 22. Anketirano je 19 roditelja, od toga 17 žena i 2 muškarca (dob: 25-50 godina). 9 roditelja odgovorilo je da im dijete voli čitati, a njih čak 10 tvrdi da im dijete ne voli čitati. Za projekt većina nije čula ranije, a projekt je 12 roditelja ocijenilo ocjenom 5, a 7 ocjenom 4. 2 roditelja čitala su zajedno sa svojom djecom, 6 ih je čitalo individualno, a 11 roditelja i jedno i drugo. Također su se kao i djeca osjećali pozitivno, sretno i dobro raspoloženo. Čak njih 16 povećalo je navike čitanja i većina ih je osviještena o potrebi čitanja kod djece. Inicijativa za čitanjem u obitelji ostala je u većini slučajeva na istoj razini, no s tendencijom da čitaju više. Većina roditelja uvest će različite promjene pri čitanju, te će više čitati sa svojom djecom. Što se financiranja tiče, većina roditelja je za opciju da se projekt financira iz državnog proračuna, iako su i oni spremni financijski sudjelovati, u prosjeku s 10-ak kuna po učeniku.


Osnovna škola Dragutina Lermana Brestovac