2016-04-15 08:47:57 Trećaši istraživači Učenici trećeg razreda Matične škole, dana 14. travnja 2016. godine, postali su mali istraživači i sudjelovali su u izvedbi pokusa kako bi ih detaljno proučili pod vodstvom učiteljice Gordane Drabik. Učenici su uspješno i na zanimljiv način usvojili ključne pojmove. Kako im je bilo? Uvjerite se sami!
Pokus je pojava koju su istraživači umjetno izazvali da bi je proučili. Predviđali su što će se u kojem pokusu dogoditi, zapisivali svoja opažanja i na osnovu viđenog donosili zaključke. Uporabljen je bio raznovrstan pribor: termometar, kuhalo za vodu, čaše, tanjuri, žličice, led, materijali kao što su kamen, spajalice, kreda, najlon, drvo, papir, spužva i sl. te različite tvari: šećer, sol, cedevitu, senf, limunsku kiselinu, ulje. 1. POKUS - Kakva je tekućina VODA? Tri čaše i tri „kušača“ - Voda je tekućina bez boje, okusa i mirisa. 2. POKUS - Otapamo različite tvari u vodi i promatramo Otapali smo šećer, sol, cedevitu, senf, limunsku kiselinu u vodi. Voda otapa različite tvari. 3. POKUS - Otapamo različite materijale u vodi i promatramo Pokušali smo otopiti kamenčiće, spajalice, drvo, najlon, ali i ulje. Voda ne otapa kamenčiće, spajalice, drvo, ni najlon, ali ni ulje – ulje uvijek ispliva na površinu. 4. POKUS - Istražujemo koji materijali upijaju vodu, a koji ne. U tanjuriće s vodom stavili smo papirnu maramicu, kredu, najlon, spužvu i promatrali. Spužva, papir i kreda upijaju vodu, a najlon ne. 5. POKUS - Pretvaramo vodu u vodenu paru i u led Zagrijavali smo vodu i promatrali što se događa. Voda se isparava u obliku vodene pare. Temperatura ključale vode, tj. vrelišta je 100 stupnjeva Celzijusa. Vodu smo prethodno stavili u zamrzivač i dobili ledene kocke, izmjerili smo i doznali temperaturu ledišta koja iznosi 0 stupnjeva Celzijusa. |
Osnovna škola Dragutina Lermana Brestovac |