2017-03-24 20:49:00 CAP program u našoj školi CAP (čit. kap; akronim od Child Assault Prevention) program je program primarne prevencije zlostavljanja koji osnažuje djecu u sprječavanju napada od strane vršnjaka, napada nepoznate osobe (otmica) i napada od strane poznate odrasle osobe. Njegovi ciljevi su: Smanjiti ranjivost djece i njihovu izloženost različitim oblicima zlostavljanja kvalitetnim informiranjem i poučavanjem učinkovitim prevencijskim strategijama. Potaknuti lokalnu zajednicu da sprječavanje nasilja među ljudima, a posebno zlostavljanja djece, prepozna kao svoj važan cilj i nastojanje. Potaknuti obrazovne institucije na sustavan pristup prevenciji zlostavljanja djece.CAP program je obuhvatio: obučavanje osoblja škole obučavanje roditelja obučavanje djece.CAP program u našoj školi je obuhvatio 70 zaposlenika, 81 roditelja i 86 učenika drugih razreda. Provodio se od studenog 2016. do ožujka 2017. godine. Radionica za djecu traje oko 60 minuta a vodili su ih 3 CAP pomagača – Ivana Vidović, pedagoginja, Stanka Nikolac Kaliger, logopedinja i Biljana Macura, učiteljica razredne nastave. Koristeći igranje uloga i vođenu grupnu raspravu, radionica obučava djecu prepoznati potencijalno opasne situacije i učinkovito koristiti opcije koje su im dostupne u datoj situaciji. CAP naglašava zalaganje za sebe, podrška vršnjaka i razgovor s odraslom osobom od povjerenja kao prevencijske strategije. Pitanju napada pristupa se u okviru osnovnih ljudskih prava. Nakon uvodne rasprave o ‘pravima’ slijede 3 igrokaza, a nakon svakog igrokaza rasprava. Ova 3 igrokaza predstavljaju najčešća iskustva napada koja djeca mogu susresti: dijete protiv djeteta (nasilničko ponašanje), odrasla nepoznata osoba protiv djeteta i napad koji uključuje odraslu osobu koju dijete pozna. Igrokazi se koriste kako bi se djeci pružile situacije u kojima mogu razmotriti različite uspješne strategije. Svaki se igrokaz igra dva puta. Prvi puta dijete je prikazano kao žrtva. Nakon rasprave (brainstorming), igrokaz se igra ponovno, ovaj puta kao ‘uspješna priča’ u koju se uključuju sve pozitivne prevencijske strategije do kojih se došlo. Učenici su pažljivo pratili igrokaze, pokazali kako već imaju usvojene neka znanja kako se ponašati u potencijalno opasnim situacijama, te u razgovorima ojačali sebe i naučili nove načine kako bi sebe znali zaštititi i od koga mogu tražiti pomoć. Još jednom smo zajedno ponovili kako imaju pravo biti SIGURNI, JAKI I SLOBODNI. Još jednom se potvrdila kvaliteta programa i važnost njegove provedbe. CAP tim: Ivana Vidović, pedagoginja Stanka Nikolac Kaliger, logopedinja Biljana Macura, učiteljica |
Osnovna škola Domovinske zahvalnosti Knin |