2018-03-14 14:54:08 Projekt "Želim stablo": Praćenje rasta biljke uz microbit Pridružili smo se još jednom projektu pod imenom "Želim stablo" kojem je cilj da se učenici brinu za stablo ili biljku izvan učionice ili u njoj, kako bi postali odgovorni ljudi za održivu budućnost. U projekt su uključeni učenici drugog razreda pod vodstvom učiteljice Mire Radović te učenici petih razreda sa učiteljima Zdenkom Bilić, Marinom Lekić i Danijelom Forjanom. Ovime smo povezali više različitih predmeta i razrednih odjeljenja u izradu rješenja zalijevanja i kontrole rasta biljke graha klasičnim načinom i primjenom tehnologije, u ovom slučaju, microbita. Učenici su dobili zadatak promatrati klijanje graha. Klijanje je proces razvitka biljke iz sjemenke do pojave prvih listova. Sjemenka graha se sastoji od sjemene lupine, dviju supki i klice. U supkama se nalaze hranjive tvari potrebne za razvoj klice do pojave prvih listova, koji fotosintezom stvaranju hranjive tvari potrebne za daljnji rast biljke. Klica se sastoji od klicinog korjenčića i izdanka. Uvjeti potrebni za klijanje su: voda, zrak, toplina, te sjemenka mora biti zdrava i zrela. Učenici će promatrati kako količina vode utječe na klijanje. Dvije skupine učenika će sudjelovati u projektu. Učenici 2. razreda će dobiti upute od nastavnice biologije i kemije kako posaditi sjemenku, kako zalijevati i zapisivati mjerenja. Učenici 5. razreda će na isti način posaditi grah, ali će zalijevati uz pomoć microbita koji su programirali na satu informatike. Također će promatrati i mjeriti rast biljke uz primjenu tehnologije te ćemo vidjeti razliku između klasičnog zalijevanja i uz pomoć microbita. Na satu tehničke kulture učenici su napravili stalak za microbit i posudu s vodom. Pretpostavljamo da će proces trajati oko 20 dana. Na kraju procesa ćemo usporediti rezultate. Učenici će zabilježiti: -datum sadnje -datum izbijanja izdanka -pojavu prvih listova -sušenje i otpadanje supki -jedan put tjedno izmjeriti rast izdanka -na kraju će izmjeriti duljini i širinu listova graha -učenici obje skupine će fotografirati svoje biljke, te će napraviti video koristeći alat za montažu videozapisa (Filmora ili Movie Maker) -Učenici 2. razreda će istraživati recepte u kojima se koristi grah, te općenito važnost sjemenki u prehrani -Učenici 5. razreda će istražiti navodnjavanje kroz povijest i napraviti prezentaciju -Na kraju svi će učenici sudjelovati u kvizu (Kahoot) kako bi na zabavan način provjerili usvojena znanja |
Osnovna škola Domovinske zahvalnosti Knin |