2022-09-09 18:22:00

Međunarodni dan pismenosti

Učenici 3.c razreda OŠ don Lovre Katića sa svojom učiteljicom Ivanom Sedlar u mjesecu su rujnu obilježili Međunarodni dan pismenosti. Ovaj važan datum obilježen je u suradnji sa školskom knjižničarkom Jelenom Žagrović, koja je djecu uvela u razumijevanje pojma pismenosti te razvila u njima spoznaju potrebe kontinuiranog učenja i spremnosti za svakodnevno opismenjavanje svakog pojedinca.

 

Ova UNESC-ova inicijativa ima misiju  podsjetiti međunarodnu zajednicu na važnost pismenosti i opismenjavanja na globalnoj razini. Ideja o obilježavanju ovog dana javila se davne 1965. godine u Teheranu, a sve vezano uz tematiku iskorjenjivanja nepismenosti iz modernog društva. Shvaćanje pojma pismenosti kroz povijest je poprimalo značajne razmjere. Kontinuirano kako se razvijala politička, društvena i znanstvena scena radilo se i na razvoju pismenosti.

Biti pismen uvelike utječe na samopouzdanje. Pismenost stvara sliku jačeg i sigurnijeg društva predodređenog za daljnje uspjehe. Pismenost pojačava dinamičnost društvenih normi ali i stvara predispozicije za široki spektar oluje ideja. Nepismenost kao opreka pismenosti često rezultira isključivošću, nelogičnošću i bezrazložnim sukobima. Razvoj pismenosti trebao bi biti temeljni preduvjet razvoju suvremenog društva.

Vođeni ovim saznanjima učenici su odlučili izraditi svoju knjigu riječi zasićenih najčešćim pravopisnim pogreškama s kojima se ovi mališani  susreću u njihovom svakodnevnom učenju jezika. Našle su se tu najčešće korištene riječi poput voća, povrća, zadaće, kuće, cvijeća, smeća, ljepote i osmijeha, ali još su jednom utvrdili pravila pisanja glasovnih skupova ije/je/e/i kao i riječi zasićenih glasovima č/ć. Podsjetili su se i pravila o pisanju niječnica ne/ni te rječice li kao i svih naučenih pravila o pisanju velikog slova u imenima mjesta, ulica i trgova. Sve spomenute primjere označili su kroz dva stupca točno/pogrešno te su svaku riječ popratili i individualnim likovnim prikazom napisanog primjerka. Na kraju je nastala knjižica sa 50 – tak riječi i pratećih crteža te se planira njeno tiskanje u nekoliko primjeraka. Tako pripremljene knjige svoje bi mjesto pronašle na policama školske knjižnice gdje bi trebale poslužiti kao mali priručnik za pomoć u učenju ostalim učenicima škole.

Ponosni što su mogli biti dijelom ovog zanimljivog obilježavanja Međunarodnog dana pismenosti, veseli trećaši,  svakodnevno nastavljaju učiti nova pravila i trude se svakodnevno sve više opismenjavat jer samo pismeno društvo spremno je odgovoriti suvremenim izazovima modernog vremena koje nam pretjerano užurbana svakodnevnica redovito servira.

                                                                                        Ivana Sedlar, učiteljica


Osnovna škola don Lovre Katića - Solin