2022-09-09 18:22:00 Međunarodni dan pismenosti Učenici 3.c razreda OŠ don Lovre Katića sa svojom učiteljicom Ivanom Sedlar u mjesecu su rujnu obilježili Međunarodni dan pismenosti. Ovaj važan datum obilježen je u suradnji sa školskom knjižničarkom Jelenom Žagrović, koja je djecu uvela u razumijevanje pojma pismenosti te razvila u njima spoznaju potrebe kontinuiranog učenja i spremnosti za svakodnevno opismenjavanje svakog pojedinca.
Ova UNESC-ova inicijativa ima misiju podsjetiti međunarodnu zajednicu na važnost pismenosti i opismenjavanja na globalnoj razini. Ideja o obilježavanju ovog dana javila se davne 1965. godine u Teheranu, a sve vezano uz tematiku iskorjenjivanja nepismenosti iz modernog društva. Shvaćanje pojma pismenosti kroz povijest je poprimalo značajne razmjere. Kontinuirano kako se razvijala politička, društvena i znanstvena scena radilo se i na razvoju pismenosti. Biti pismen uvelike utječe na samopouzdanje. Pismenost stvara sliku jačeg i sigurnijeg društva predodređenog za daljnje uspjehe. Pismenost pojačava dinamičnost društvenih normi ali i stvara predispozicije za široki spektar oluje ideja. Nepismenost kao opreka pismenosti često rezultira isključivošću, nelogičnošću i bezrazložnim sukobima. Razvoj pismenosti trebao bi biti temeljni preduvjet razvoju suvremenog društva. Vođeni ovim saznanjima učenici su odlučili izraditi svoju knjigu riječi zasićenih najčešćim pravopisnim pogreškama s kojima se ovi mališani susreću u njihovom svakodnevnom učenju jezika. Našle su se tu najčešće korištene riječi poput voća, povrća, zadaće, kuće, cvijeća, smeća, ljepote i osmijeha, ali još su jednom utvrdili pravila pisanja glasovnih skupova ije/je/e/i kao i riječi zasićenih glasovima č/ć. Podsjetili su se i pravila o pisanju niječnica ne/ni te rječice li kao i svih naučenih pravila o pisanju velikog slova u imenima mjesta, ulica i trgova. Sve spomenute primjere označili su kroz dva stupca točno/pogrešno te su svaku riječ popratili i individualnim likovnim prikazom napisanog primjerka. Na kraju je nastala knjižica sa 50 – tak riječi i pratećih crteža te se planira njeno tiskanje u nekoliko primjeraka. Tako pripremljene knjige svoje bi mjesto pronašle na policama školske knjižnice gdje bi trebale poslužiti kao mali priručnik za pomoć u učenju ostalim učenicima škole. Ponosni što su mogli biti dijelom ovog zanimljivog obilježavanja Međunarodnog dana pismenosti, veseli trećaši, svakodnevno nastavljaju učiti nova pravila i trude se svakodnevno sve više opismenjavat jer samo pismeno društvo spremno je odgovoriti suvremenim izazovima modernog vremena koje nam pretjerano užurbana svakodnevnica redovito servira. Ivana Sedlar, učiteljica |
Osnovna škola don Lovre Katića - Solin |