2023-02-01 18:12:00

Međunarodni dan čitanja naglas

U sklopu kampanje Čitaj mi!, 1.veljače u našoj je školi obilježen Međunarodni dan čitanja naglas. U suradnji sa školskom knjižničarkom Jelenom Žagrović, učiteljica Ivana Sedlar sa svojim je 3.C razredom provela niz zanimljivih aktivnosti kojim su svi zajedno podržali ovu hvalevrijednu manifestaciju.

Čitaj mi! prva je nacionalna kampanja za promicanje čitanja djeci od rođenja. Pokrenuta je 2. travnja 2013. godine povodom Europske godine čitanja naglas. Ciljevi kampanje su poticanje čitanja naglas djetetu od rođenja kako bi se stvorila posebna emocionalna veza između djeteta i odrasle osobe koja mu čita. Važan cilj je i poticati roditelje da što prije počnu dolaziti s djecom u knjižnice. Aktivnosti koje se provode su pričaonice, čitateljski maraton, čitanje u parkovima, interaktivno čitanje, izložbe, promocije slikovnica…

Učenici 3.razreda od svoje su kuće donijeli svoju najdražu knjigu iz koje su ostalim učenicima naglas pročitali izdvojeni pasus koji im je odabranu knjigu smjestio u kategoriju najdraže. Nakon pročitanog dijela iz odabrane knjige pričom su potkrijepili preporuke za čitanje upravo njihovog odabira. Zatim su posjetili školsku knjižnicu gdje su u dogovoru sa knjižničarkom odabrali zbirke pjesama Grigora Viteza. Izašavši u školsko dvorište svaki je učenik odabrao pjesmu koju glasno i izražajno pročitati svojim prijateljima. Usred zanimljivih odabira pjesama te izražajne interpretacije istih, mnoge su pjesme izmamile osmijehe na dječja lica. Stalno su željela čuti još pjesama iz zbirke, a neki su s ponosom kraće pjesme čitajući naučili napamet pa su ih naknadno u razredu izražajno recitirali.

Tako su se neki stihovi još danima izražajno izgovarali u učionici i na školskom dvorištu.

  „Olovko, olovko, našilji se.

    Gumice, gumice, obriši se.

   Zadaćo, zadaćo, napiši se.

  A ti lopto, to ću sam, igrat se znam!“

Na kraju možemo reći da je ovo bio izuzetno zanimljiv događaj nakon kojega su učenici ustvrdili kako neki tekstovi i stihovi pjesama puno ljepše zvuče kada ih izražajno pročitamo na glas. Osim što ljepše zvuče puno se lakše i pamte, pa je to bio poticaj u odluci pojedinaca kako će ubuduće i školske sadržaje više učiti čitajući naglas.

                                                                                             Ivana Sedlar, učiteljica

Fotografije


Osnovna škola don Lovre Katića - Solin