2022-11-11 15:01:39

Projekt Darujem ti priču i ostale čitalačke aktivnosti povodom Mjeseca hrvatske knjige

Na nastavi hrvatskoga jezika nedavno smo čitali ulomak iz romana spisateljice Melite Rundek Knjiga je čarolija, a na razmišljanje nas je osobito potaknuo dio teksta u kojemu spisateljica tvrdi da su maloj djeci za zdravo odrastanje neophodne upravo priče jer se u njma nalaze vitamini kojih nigdje drugdje nema.

Stoga je naša skupina Klub ljubitelja knjige povodom Mjeseca hrvatske knjige osmislila projekt Darujem ti priču u okviru kojega smo posjetili 2.b i 2.c razred, u dogovoru i suradnji s učiteljicama Danielom Vidaković i Marinom Mihalj. Skupinu vodi učiteljica hrvatskog jezika Danijela Horvat.

Učenice Leonarda Maljarić (8.c), Emma Benčić (6.c) i Klara Blagojević (6.c) uvježbale su interpretativno čitanje tople i poučne priče Juha od bundeve spisateljice Helen Cooper,  koju su ovom prigodom predstavile učenicima drugih razreda. Kako bi mališani priču mogli lakše pratiti i razumjeti, učenica Nina Papučić (8. c) pripremila je prezentaciju s ilustracijama iz slikovnice. Svoje izvrsno razumijevanje priče i njezine pouke učenici su pokazali sudjelujući u digitalnome kvizu koji su u alatu Wordwall izradile učenice Ema Čiček, Melany Kaščel i Nikolina Dragić iz 6.b razreda.

Družili smo se i uz zdrave grickalice poput suhoga voća i, naravno, sjemenki bundeve, o čijim nas je nutritivnim vrijednostima i prednostima konzumacije informirala učenica Magdalena Rukavina (8.d) na temelju maloga istraživanja. U završnome dijelu našega druženja učenici su obojili slike bundeva i tako bojama iskazali svoj doživljaj ove priče.

Osim projektom Darujem ti priču, Mjesec hrvatske knjige obilježili smo i na satima lektire. Tijekom mjeseca listopada čitali smo isključivo djela hrvatskih pisaca pa su tako osmaši čitali pripovijetku Breza Slavka Kolara, a šestaši romane Knjiga je čarolija Melite Rundek i Mrvice iz dnevnog boravka Sanje Pilić. Svi su učenici osobito uživali u aktivnosti nazvanoj Lektirni izazovi iz kalupa za muffine u okviru koje su mogli osvojiti slatki izazov ukoliko znaju objasniti pojam iz djela, koji je krije iza odabrane slatke košarice.

Svoje su poznavanje sadržaja romana pokazali i izradom zanimljivih plakata i prezentacija kojima su odabrane situacije iz djela prikazali snimajući fotografije u vlastitomednevnom boravku pa smo tako imali prilike vidjeti na koji se način vlastita iskustva mogu povezati s doživljajima glavim likova, što nam pomaže bolje razumjeti radnju samoga djela.

Navedene je aktivnosti osmislila i provela učiteljica Danijela Horvat s učenicima šestih i osmih razreda.

Zaključili smo da se u knjigama doista nalaze vitamini kojih nigdje drugdje nema, no potrebno je zajednički osvijestiti njihovu vrijednost kako bi postali nezamjenjiv dio svakoga djetinjstva!

Danijela Horvat, učiteljica hrvatskog jezika


Osnovna škola Dore Pejačević Našice