2022-11-11 15:01:39 Projekt Darujem ti priču i ostale čitalačke aktivnosti povodom Mjeseca hrvatske knjige Na nastavi hrvatskoga jezika nedavno smo čitali ulomak iz romana spisateljice Melite Rundek Knjiga je čarolija, a na razmišljanje nas je osobito potaknuo dio teksta u kojemu spisateljica tvrdi da su maloj djeci za zdravo odrastanje neophodne upravo priče jer se u njma nalaze vitamini kojih nigdje drugdje nema. Stoga je naša skupina Klub ljubitelja knjige povodom Mjeseca hrvatske knjige osmislila projekt Darujem ti priču u okviru kojega smo posjetili 2.b i 2.c razred, u dogovoru i suradnji s učiteljicama Danielom Vidaković i Marinom Mihalj. Skupinu vodi učiteljica hrvatskog jezika Danijela Horvat. Učenice Leonarda Maljarić (8.c), Emma Benčić (6.c) i Klara Blagojević (6.c) uvježbale su interpretativno čitanje tople i poučne priče Juha od bundeve spisateljice Helen Cooper, koju su ovom prigodom predstavile učenicima drugih razreda. Kako bi mališani priču mogli lakše pratiti i razumjeti, učenica Nina Papučić (8. c) pripremila je prezentaciju s ilustracijama iz slikovnice. Svoje izvrsno razumijevanje priče i njezine pouke učenici su pokazali sudjelujući u digitalnome kvizu koji su u alatu Wordwall izradile učenice Ema Čiček, Melany Kaščel i Nikolina Dragić iz 6.b razreda. Družili smo se i uz zdrave grickalice poput suhoga voća i, naravno, sjemenki bundeve, o čijim nas je nutritivnim vrijednostima i prednostima konzumacije informirala učenica Magdalena Rukavina (8.d) na temelju maloga istraživanja. U završnome dijelu našega druženja učenici su obojili slike bundeva i tako bojama iskazali svoj doživljaj ove priče. Osim projektom Darujem ti priču, Mjesec hrvatske knjige obilježili smo i na satima lektire. Tijekom mjeseca listopada čitali smo isključivo djela hrvatskih pisaca pa su tako osmaši čitali pripovijetku Breza Slavka Kolara, a šestaši romane Knjiga je čarolija Melite Rundek i Mrvice iz dnevnog boravka Sanje Pilić. Svi su učenici osobito uživali u aktivnosti nazvanoj Lektirni izazovi iz kalupa za muffine u okviru koje su mogli osvojiti slatki izazov ukoliko znaju objasniti pojam iz djela, koji je krije iza odabrane slatke košarice. Svoje su poznavanje sadržaja romana pokazali i izradom zanimljivih plakata i prezentacija kojima su odabrane situacije iz djela prikazali snimajući fotografije u vlastitomednevnom boravku pa smo tako imali prilike vidjeti na koji se način vlastita iskustva mogu povezati s doživljajima glavim likova, što nam pomaže bolje razumjeti radnju samoga djela. Navedene je aktivnosti osmislila i provela učiteljica Danijela Horvat s učenicima šestih i osmih razreda. Zaključili smo da se u knjigama doista nalaze vitamini kojih nigdje drugdje nema, no potrebno je zajednički osvijestiti njihovu vrijednost kako bi postali nezamjenjiv dio svakoga djetinjstva! Danijela Horvat, učiteljica hrvatskog jezika |
Osnovna škola Dore Pejačević Našice |