2011-12-05 18:26:00
Projekt Škola otvorenih vrata "Učiti kako učiti"
U petak, 3. prosinca 2010. godine u Osnovnoj školi Dore Pejačević Našice sedmi je puta ostvaren projekt Škola otvorenih vrata. Ove je godine nosio naziv „ Učiti kako učiti“.
Cilj je bio roditeljima ukazati kako se na djeci primjeren način uče pojedini nastavni sadržaji.
Do sada su naše Škole otvorenih vrata bile radioničkog tipa i redovito smo u njihovu realizaciju uključivali roditelje, kao sudionike ili pak nositelje pojedinih radionica te kao posjetitelje i promatrače brojnih, sadržajno raznolikih aktivnosti. Ovog su puta roditelji bili u funkciji samih učenika na nastavi.
Ponukani idejama Nacionalnog okvirnog kurikuluma koji u centar svih školskih zbivanja stavlja dijete, odlučili smo našu školu pretvoriti u mjesto aktivnog učenja.
U pripremnim smo aktivnostima na stručnim vijećima u listopadu i studenome 2010. god. razrađivali metodički najprimjerenije modele učenja pojedinih nastavnih predmeta te jasno određivali ciljeve nastavnog sata, očekivana učenička postignuća i kompetencije, na primjerima iz nastavne prakse.
Tog dana umjesto redovne nastave, učenici su prva tri nastavna sata prisustvovali nastavi samo jednog nastavnog predmeta. Radilo se u 35 nastavnih radionica koje je posjetilo 138 roditelja.
Iskusni metodičari naše škole, zorno i strukturirano su prezentirali nastavne sadržaje, što je posebno važno na ovom uzrastu. Naglašavali su važnost ponavljanja obrađenih sadržaja i njihovu sistematizaciju na kraju radnog dana.
Poslije završenih nastavnih aktivnosti provjerili smo koliko su učenici zapamtili ono što se to vrijeme radilo na nastavi, a roditelje smo putem unaprijed pripremljenih upitnika pitali, kako su se oni osjećali u funkciji učenika promatrača.
Odgovori učenika nam pokazuju da škola može i mora biti mjesto učenja učenika. Taj dan nije bilo učenika koji nije na nastavi zaradio pozitivnu ocjenu, a 80 % učenika postiglo je visoka obrazovna postignuća.
Odgovori roditelja su indikativni, a sugestije su nam poticaj za buduće zajedničke aktivnosti.
Roditelji su bili zadovoljni što su mogli pratiti aktivnost svoga djeteta na nastavi. 90 % roditelja je izjavilo da pomaže ili uglavnom pomaže u učenju svom djetetu kod kuće i što će moći stečeno iskustvo prenijeti i na učenje drugih predmeta.
Iz brojnih odgovora na pitanje Što vam se danas posebno svidjelo, odabrali smo one koji pružaju cjelovitu sadržajnu i doživljajnu sliku tog dana u školi:
- „ Interaktivni rad učiteljice i djece, način na koji učiteljica djeci približava i pojašnjava temu, jasna i strukturirana koncepcija sata“
- „ …, svi se osjećaju i jesu uključeni. „
- „ Autoritet i toplina učiteljice u odnosu prema djeci „
- „ Razrada nastavnih sati, postupnost u podučavanju, slojevito obuhvaćanje nastavne cjeline, interdisciplinarno podučavanje. „
Roditelji su spremno iznijeli i svoje prijedloge i sugestije za daljnju suradnju. Neke od njih su:
„ Ovo je bilo pravo osvježenje. Predlažem češću organizaciju ovakvih dana. Predlažem i organizaciju tematskih dana, npr. o zanimanjima, događajima, povijesti, sportu,…“
„Već je velika vrijednost što vi sami unaprijeđujete rad u nastavi i ostvarujete bar dio vaših ideja „
„ Ubuduće više ovakvih zanimljivih projekata, tako učimo i mi kako pomoći svome djetetu. Zanimljivo je pratiti što se događa na satu i kako učitelj prenosi gradivo djeci. Mislim da i djeca vole ovakav način rada.“
Tekst je pripremila pedagoginja Nada Balog
|