Biljke i životinje u književnosti
Biljke i životinje u književnosti
U nastavi Hrvatskoga jezika u Osnovnoj školi „Dragalić“ tijekom svibnja kao djelo za cjelovito čitanje u 5. razredu proučava se zbirka priča „Paunaš“ Tita Bilopavlovića.
Čitajući predložene priče iz zbirke, učenici izražavaju vlastiti doživljaj o književnom djelu, razvijaju sposobnost fantazijskoga mišljenja doživljavanjem pročitanoga. Spoznaju značenje pojma književnosti kao umjetnosti riječi. Obrazlažu razloge vlastitoga izbora priče iz zadane zbirke. Dijele vlastita čitateljska iskustva predstavljajući pročitanu priču te stvaralački prepričavaju izabranu priču. Objašnjavaju postupke likova te iznose svoja mišljenja o postupcima i razmišljanjima likova. Za rješavanje nastavnoga listića pronalaze odgovore u tekstu. Objašnjavaju nepoznate riječi na temelju vođenoga razgovora i zaključivanja iz konteksta.
Ideja o izradi herbarija rodila se prije nekoliko godina kada je primijećeno da učenici u manje poznate riječi koje se pojavljuju u priči „Paunaš“ navode pojam herbarija, a s obzirom na to da djelo interpretiramo u kasno proljeće kada ima materijala za izradu herbarija, radovi često broje više od dvadesetak primjeraka po učeniku.
Ovakav sat interpretacije djela za cjelovito čitanje rezultira izložbom radova u učionici ili u prostorima škole, a najljepši primjerci čuvaju se za prikaz novim generacijama koji će čitati priču „Paunaš“ i razumjeti koje bi važne stvari dao dječak da Bijelome još jednom zakuca srce.
Ivana Pivac Tadić, učiteljica HJ
Ishodi na razini predmetnoga kurikuluma:
Učenici su trebali prije sati analize pročitati zadanu zbirku s naglaskom na priču „Paunaš“ te jednu priču prema izboru.
1. aktivnost – rješavanje nastavnoga listića
- Učenici rješavaju nastavni listić za priču „Paunaš“ uz koju mogu koristiti bilješke tijekom čitanja koje su pisali samostalno. Pitanja na nastavnom listiću ispituju sposobnost učenika u pamćenju detalja u opisu likova, prostora i vremena radnje, zatim uzročno-posljedične veze kao i značenja riječi iz konteksta.
- Učenici pišu plan opisa te subjektivni opis Anice koji prema uputama sadrži određeni broj i vrstu pridjeva, čitaju ga te sudjeluju u vrednovanju i samovrednovanju.
2. aktivnost – stvaralačko prepričavanje
- Učenici stvaralački prepričavaju priču prema izboru pri čemu drugi učenici, a i on sam popunjavaju rubriku koja sadrži sljedeće pretpostavke:
3. aktivnost – herbarij
- Učenici predstavljaju svoje kreativne radove koje su radili tijekom mjesec dana i u kojima su za svaku osušenu biljku trebali navesti narodni i latinski naziv, mjesto i vrijeme berbe te narodno vjerovanje vezano uz pripremljenu biljku. Učenici se u procesu izrade herbarija susreću s potrebom istraživanja o biljkama na internetu i u školskoj knjižnici za informacije o latinskim nazivima biljaka te se susreću i s usmenim predajama i narodnim vjerovanjima do kojih dolaze razgovorima s kazivačima u svojoj okolini čime se upoznaju s usmenom književnošću.
Ivana Pivac Tadić, učiteljica HJ
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |