2023-10-24 07:11:00 Mjesec hrvatske knjige Mjesec hrvatske knjige započeli smo, 24.10.2023. godine, radionicom animiranog filma koju su vodili članovi DraMeDrag sa svojom mentoricom Ivanom Pivac Tadić, učiteljicom hrvatskoga jezika.
Lovro Modrić, Rafael Šefer-Moravček, Karla Racko i Milica Vukasović učenici naše škole i već iskusni članovi DraMeDraga održali su praktičnu radionicu za učenike 3. razreda Osnovne škole "Mato Lovrak" Nova Gradiška koje je na Dječji odjel Gradske knjižnice Nova Gradiška dovela njihova učiteljica Ivana Šokić. Učenici su saznali nešto o povijesti animiranog filma, naučili da postoji više vrsta animiranog filma, proučili zootrop te izrađivali thaumatrope, optičke igračke kojima se stvara prividno kretanje lika. Vrhunac radionice bila je izrada filma o jeseni koji su izradili sami učenici uz mentore DraMeDrag u metodi stop animacije. Gradska knjižnica Nova Gradiška bila je divan domaćim kojemu ćemo se rado vratiti. RADIONICA STOP ANIMACIJE Cilj radionice bio je upoznati učenike s programom za snimanje stop animacija i snimanje filma stop animacijom. Trajanje: 2 školska sata Pomagala: računalo, projektor, zvučnici, tableti i drači za tablete, kolaž papir, zootrop
Ivana Pivac Tadić, učiteljica HJ Ishodi ikt D.1.1. Učenik se kreativno izražava i istražuje jednostavne metode za poticanje kreativnosti u zadanim ili novim uvjetima. poznaje jednostavne metode za poticanje kreativnosti u zadanim ili novim uvjetima u digitalnome okružju uz učiteljevo se vođenje izražava kreativno u igri ili organiziranome učenju, istražuje jednostavne metode za poticanje kreativnosti u digitalnome okružjuOŠ HJ C.2.2. Učenik razlikuje medijske sadržaje primjerene dobi i interesu. gleda i sluša animirane filmove, dokumentarne i igrane filmove za djecu prati (gleda, sluša, doživljava) televizijske i radijske emisije za djecu obrazovnoga i dječjeg programaAKTIVNOSTI Učenici gledaju glazbeni spot poznate dječje pjesme koji je snimljen kao animirani film. Treba ih potaknuti da nabroje slične sadržaje koje su gledali te uz pomoć primjera napraviti podjelu na tri filmska roda. Kod animiranog filma uz primjere potrebno je objasniti da postoje crtani, lutkarski, kolani i računalni animirani film. Učitelj objašnjava djeci kako se koja vrsta filma priprema i može nabrojati neka zanimanja koja sudjeluju u izradi filma. Učenici saznaju nešto o povijesti filma pri čemu će im biti prikazani špiljski crteži i ukrasi iz egipatskih grobnica koji podsjećaju na prve animacije. Učenici će vidjeli i pokretati zoetrop ili zootrop, uređaj koji stvara iluziju pokretnih slika koristeći brzu izmjenu statičkih slika. Učenici će vidjeti i dobiti materijale za izradu vlastitog thaumatropa, optičke igre jednostavne animacije koju će obojati i spojiti te pokretati. Učenici će pogledati filmove Čaj od mente: https://youtu.be/TFJjm2Q0ZZ4 Put ka kući: https://youtu.be/Lldp6GSNIzg Bijeg iz knjižnice: https://youtu.be/hGPqyrjSIGEkoji su snimani stop animacijom te će učenike mentore (članove DraMeDraga) moći pitati kako su snimali prikazane filmove. Učenici će snimiti film „Jesen“ prema sljedećim koracima Pomagači će vam pokazati kako se koristi program za STOP animaciju Napraviti naslovnicu filma Snimiti stablo sa zelenim listovima Snimiti jesensko stablo i opadanje lišća Napraviti odjavu filma sa svojim imenima, mjestom i datumom proizvodnje Učenici će prikazati javno svoje radove i usmeno izreći mišljenje o filmovima i svojoj ulozi u radionici.
Ivana Pivac Tadić, učiteljica HJ |
Osnovna škola Dragalić |