2024-03-18 11:11:00 Dani hrvatskoga jezika Dragi kamen hrvatske pismenosti Dani hrvatskoga jezika u nastavi Hrvatskoga jezika u Osnovnoj školi „Dragalić“ tijekom veljače postali su dio tradicije. Dani hrvatskoga jezika manifestacija je utemeljena u spomen na Deklaraciju o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika koja je 17. ožujka 1967. godine objavljena u Telegramu. Učenici proučavanjem Bašćanske ploče svake godine otkrivaju neke nove informacije vezane uz taj „dragi kamen hrvatske pismenost“, a simboličkim povezivanjem hrane za tijelo (sol, brašno i voda) s hranom za dušu (riječ i povijest) njegujemo povijest svog jezika. Svi radovi uglavnom ostanu izloženi u učionici tijekom cijele nastavne godine, nakon čega ih učenici nose svojim kućama. Neki svoje Bašćanske ploče čuvaju već godinama, a kako se aktivnost već godinama provodi, uspoređuju ih s radovima starije braće.
Ivana Pivac Tadić, učiteljica HJ Ishodi na razini predmetnoga kurikuluma: OŠ HJ A.5.6. Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika u užem i širem okružju. OŠ HJ A.6.6. Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. OŠ HJ A.7.6. Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. OŠ HJ B.5.4., OŠ HJ B.6.4., OŠ HJ B.7.4., OŠ HJ B.8.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.1. aktivnost – Istraživanje - Učenici u skupinama istražuju na provjerenim internetskim stranicama o početcima pismenosti u Hrvata, o Bašćanskoj ploči, inkunabulama te svoja zapažanja prikazuju u obliku umne mape pri čemu tijekom izlaganja svoje umne mape dopunjuju saznanjima i drugih skupina. 2. aktivnost – Bašćanska ploča - Učenici gledaju videozapise o ovom važnom spomeniku te usmeno ističu povijesne, kulturne, jezične i pravne važnosti spomenika, određuju lokaciju pronalaska na karti, slušaju zvučni zapis te djelomično transliteriraju glagoljički tekst. 3. aktivnosti – replika - Učenici smjesom vode, soli i brašna izrađuju umanjenu repliku Bašćanske ploče na koju upisuju ulomak u kojemu se spominje kralj Zvonimir, a posebnu pozornost pridaju repliciranju ornamentike i pukotina. Vode računa i o pravilnim omjerima, a svi se ti elementi vrednuju prilikom javnog predstavljanja svakoga rada od strane njegova autora. Ivana Pivac Tadić, učiteljica HJ |
Osnovna škola Dragalić |