2016-12-12 13:10:00

„INKLUZIVNI DAN“ U OŠ DRAGANIĆI

U sklopu projekta „Karlovačka županija za inkluzivne škole“ kojim su učenicima s teškoćama u razvoju osigurani pomoćnici u nastavi, naša škola je obilježila „Inkluzivni dan“ u 2. i 7. razredu u kojima se školuju učenici s teškoćama u razvoju uz pomoćnike u nastavi. Prigodnim aktivnostima (gostovanje predstavnika udruga osoba s invaliditetom, razgovor, prezentacija, demonstracija, plakat) potaknuli smo učenike na razmišljanje o pravima djeteta, inkluzivnom obrazovanju, stereotipima i predrasudama vezanim uz učenike s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom te o osobnoj ulozi u prihvaćanju različitosti. U sklopu „Inkluzivnog dana“, u četvrtak, 8. prosinca 2016. godine, obilježili smo i Međunarodni dan osoba s invaliditetom (3. prosinca).

Tom prigodom su učenici 2. razreda, razredna učiteljica Dubravka Sakoman i pomoćnica u nastavi Nikolina Hodak, ugostili predstavnike Udruge slijepih i slabovidnih Karlovačke županije (USKA). U druženju i razgovoru s učenicima, ravnatelj udruge gospodin Mirsad Bećirević, govorio je učenicima o prilagodbama u društvu za slijepe i slabovidne osobe (bijeli štap, pas vodić, prilagođeni softver za mobilne uređaje, prilagođena tipkovnica na računalu…). Također, potaknuo ih je na bolje razumijevanje problema osoba s invaliditetom u široj društvenoj zajednici, naglasio važnost razvijanja zdravih stilova života (bavljenje sportom, uravnotežena prehrana…) te važnost nenasilnih načina rješavanja problema. Predstavnike Udruge osoba s invaliditetom Karlovačke županije (UOSIKAŽU) ugostili su učenici 7. razreda s razrednicom Vesnom Kočan i pomoćnicom u nastavi Editom Bencetić. Ravnateljica udruge, gospođa Gordana Jurčević, kroz prezentaciju projekata  predstavila je rad udruge, govorila je o vrstama tjelesnih invalidnosti te o prilagodbama u društvu za osobe s invaliditetom (arhitektonske prilagodbe, inkluzivno obrazovanje, osobna asistencija, štake invalidska kolica…). Aktivnostima „inkluzivnog dana“ ostvareni su ciljevi školskog preventivnog programa te građanskog i Zdravstvenog odgoja.

Inkluzivno školovanje nudi pristup školovanju koji postavlja zahtjeve prema sredini koja se treba mijenjati s obzirom na potrebe sve djece uzimajući u obzir svu njihovu različitost. Upravo ovakvom ishodu školovanja učenika s teškoćama u razvoju - jednaka prava na obrazovanje učenika s teškoćama u primjerenoj socijalnoj okolini – teži i OŠ Draganići.

KOORDINATORICA PROJEKTA:

Adriana Sladić, stručni suradnik psiholog


Osnovna škola Draganići