2022-10-08 12:00:45

BAKA ZA 5! (intervju)

Moja baka Ljiljana Pongrac bila je učiteljica u OŠ Sveta Marija. Njezin učiteljski staž iznosi 41 godinu. U svom poslu najviše je cijenila marljivost i upornost u radu. Voljela je disciplinu i nije dopuštala nered u razredu. Najviše je uživala raditi s izviđačima, a kasnije, kad se sagradila nova škola u Svetoj Mariji, voljela je rad u školskom vrtu. Baka me svojim savjetima potiče da čitam i učim. Često me potiče riječima kako su za uspjeh najvažniji trud i marljivost.

Razgovarala s bakom: HELENA PONGRAC, 7.r.

Zašto su za roditelje važne informacije u školi, suradnja roditelja i škole, a ne samo ocjene u e-imeniku?

Dobra suradnja roditelja i škole vrlo je važna za dobrobit učenika. Roditelji moraju biti informirani o zadatcima koji čekaju učenika u školskoj godini, aktivnostima koje će se odvijati tijekom školske godine, u koje su i oni sami često uključeni. Potrebne informacije o svakom učeniku zasebno učitelj i roditelj saznaju individualnom suradnjom. Problem pojedinog učenika ne može se rješavati na roditeljskom sastanku jer je svako dijete osoba sa svojim sposobnostima i problemima. Ocjena u e-imeniku samo je pokazatelj trenutnog uspjeha

Ploča i kreda ili digitalna tehnologija?

Digitalna tehnologija pomaže učiteljima u radu, ali živa riječ učitelja, ploča i kreda su neizostavne. U radu s učenicima jako je važna verbalna komunikacija. Slušajući učitelja učenik usvaja pravilan govor, i uočava da li je nešto ozbiljno, smiješno ili veselo i uključuje se u nastavni proces. Važno je da se s učenicima veselimo, smijemo, pjevamo, a ponekad i ljutimo. U razredu u kojem vlada vedra i opuštena atmosfera učenici će lakše savladavati nastavne sadržaje. Digitalna tehnologija samo će olakšava nastavni proces.

Strah od ispita - ima li tu pomoći?

Protekle godine ostavile su dubok trag u svima nama, a naročito u djeci. Zato škola treba biti mjesto radosti, razumijevanja i druženja, a ne straha od ispita. Tada će i strah od ispita biti manji. Škola nije samo mjesto učenja. Ona je mjesto radosti, druženja, prijateljstva.

Prijelaz iz razredne u predmetnu nastavu kod mnogih izaziva strah, nesigurnost i stres. Kako uspjeti?

Svaka školska godina teška je učenicima 5. razreda, ova će im biti još i teža jer su proveli premalo vremena sa svojim učiteljima, a sada ih čeka mnogo novih učitelja. Zato vjerujem da će se učitelji truditi da upoznaju djecu i oni njih, i da djeca shvate da su svi učitelji ljudi koji su izabrali rad s djecom, i da vole djecu. Pred učiteljima su uvijek teški zadatci, a sada teži nego ikad, ali to je izazov svakom učitelju - biti učitelj nije zanimanje nego poziv, zar ne!?

Je li učenje na daljinu daleko od pravog učenja?

Učitelji su si dali mnogo truda u učenju na daljinu, ali kao što je učenik bio daleko, tj. udaljen od učitelja, tako je i nastava na daljinu daleko od učenja u školi.

         

 


Osnovna škola Draškovec