2016-12-16 07:27:00 Međunarodni dan osoba s invaliditetom i Međunarodni dan ljudskih prava U prosincu smo obilježili dva važna datuma: Međunarodni dan osoba s invaliditetom (3. prosinca) i Međunarodni dan ljudskih prava (10. prosinca). Međunarodni dani osoba s invaliditetom U sklopu nastave engleskog jezika učenici 6. razreda pogledali su kratki film o životu djevojčice s invaliditetom. Upoznali su se s načinima ophođenja s ovim osobama. Istaknimo samo neke.
Osobe s poteškoćama sa sluhom Ukoliko osoba ne čuje dobro, nemoj vikati – gledaj osobu izravno u lice i govori razgovjetno.Slijepe i slabovidne osobe Uvijek se predstavi; jasno reci tko si a ne zaboravi predstaviti i druge osobe ako si s nekim u društvu. Ne diraj štap ni psa vodiča. To nije pas za igru. On radi i mora biti usredotočen na svoj zadatak. Usredotoči se na osobu, na ono što ona može, ne na ono što ne može. Opusti se, ponašaj se prirodno i ne izbjegavaj osobe s invaliditetom!
Učenica Ana Dobša izradila je prezentaciju u kojoj je izdvojila najvažnije savjete. How to Interact with People with Disabilities View more presentations or Upload your own.Ovaj dan bio je prigoda i za prisjećanje na naš uspješni eTwinning projekt We Are All Humans, koji je nedavno nagrađen s još jednom Europskom oznakom kvalitete. Svima zainteresiranima preporučujemo brošuru na engleskom jeziku koja je korištena za pripremu i provedbu nastave.
Međunarodni dan ljudskih prava: Konvencija o pravima djeteta Na nastavi geografije, pod vodstvom učiteljice Biljane Forgač, učenici su već ranije učili o sadržaju UN-ove Konvencije o pravima djeteta. Ovom prilikom pročitan je tekst na engleskom jeziku s najvažnijim odrednicama. Istaknuto je da se često zaboravlja na činjenicu da se u mnogim dijelovima svijeta svakodnevno krše ljudska prava, a dužnost svake civilizirane zemlje je poštivati Konvenciju. Prema njoj, sva djeca imaju pravo na hranu, vodu, krov nad glavom, brigu obitelji, školovanje, zaštitu od neprimjerenih sadržaja, nasilja i rata. Učenice 6.b razreda Zara Hribar Gašparović, Elena Grabar, Leona Pergar i Dora Žerjav izradile su prezentaciju u kojoj su istaknule neka od važnih dječjih prava. Rights of the Child View more presentations or Upload your own.Obradom ovih sadržaja obuhvaćena je ljudsko-pravna dimenzija građanskog odgoja i obrazovanja s ishodom opisivanja nastanka i razloga donošenja Opće deklaracije o ljudskim pravima, kao i društvena dimenzija s ishodima povezivanja društvene isključenosti s društvenom nepravdom i društveno osjetljivim položajem te iskazivanja solidarnosti i pružanja pomoći učenicima s invaliditetom. Aktivnosti je osmislila i vodila učiteljica engleskog jezika Branka Lamza. |
II. osnovna škola Čakovec |