| 2020-09-07 16:45:59 ETWINNING PROJEKT MY WATER FOOTPRINT Projekt My Water Footprint pokrenule su učiteljice Bilge Varel iz Turske i Iva Naranđa, a pridružile su se škole iz trinaest država. Projekt će se provoditi tijekom školske godine 2020./2021. Sudjelujući u projektu My Water Footprint učenici će razumijeti što je vodni otisak, shvatiti važnost očuvanja svjetskih vodnih resursa i klimatskih promjena te razvijati vještine timskog rada i uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije. U projektu My Water Footprint sudjelovat će učenici sedmog i osmog razreda naše škole u sklopu izborne nastave informatike i izvannastavne aktivnosti eTwinneri. Projektu se pridružila i učiteljica engleskog jezika Ivanka Novak. Nacionalna oznaka kvalitete i Europska oznaka kvalitete 
 
 
 
 
 Učiteljica Bilge Varel pripremila je promotivni video i dva postera koje svi projektni partneri mogu koristiti za diseminaciju projekta u svojim školama i državama. 
 
 
 Projektni plan sadrži aktivnosti za svaki mjesec, a u obliku postera pripremila ga je učiteljica Burcu Sik: 
 
 
 Pregled aktivnosti: 
 rujan 2020. Tijekom rujna 2020. partneri su se najprije međusobno predstavili. Pripremili smo kratak video za predstavljanje škole i podijelili našu lokaciju na Google karti. 
 
 Na forumu smo dogovorili pravila e-sigurnosti koja će se primjenjivati tijekom projekta. Poster s dogovorenim pravilima pripremila je učiteljica Stavroula Skiada iz Grčke. 
 
 Počeli smo i s diseminacijom projekta putem školske mrežne stranice, objavom članka o novim eTwinning projektima u našoj školi. Projekt je dodan u školski kurikulum. 
 
 listopad 2020. Tijekom listopada sudjelovali smo u nekoliko aktivnosti. Učenici su na satu informatike u skladu s dogovorenim pravilima e-sigurnosti uredili svoje TwinSpace profile, dodali avatare koje su izradili u alatu AvatarMaker i sudjelovali u Twinspace forumu Meeting With Students. 
 
 Učenici i učitelji ispunili su inicijalni upitnik kako bismo saznali jesu li već upoznati s pojmom vodni otisak. 
 
 
 Rezultati inicijalnog upitnika 
 Iz rezultata inicijalnog upitnika možemo zaključiti da naši učenici već znaju ponešto o vodnom otisku, a sljedećih mjeseci još ćemo raditi na ovoj temi kako bismo naučili više. 
 
 Škole su dogovorile međunarodne timove učenika za pojedine projektne aktivnosti, izradu loga i suradnju na zajedničkoj prezentaciji. Učenici su izradili prijedloge za logo projekta za što su na nastavi informatike koristili program Bojanje 3D i online alat OnlineLogoMaker. Ovoj aktivnosti pridružila se školska Likovna grupa s učenicima petog razreda pod vodstvom učiteljice Monike Vrtarić Vuk te je tako naš projekt obogaćen i likovnim radovima. 
 
 Polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri sudjelovali su i u izradi dijeljene prezentacije Water Footprint (Google Slides) u kojoj je svaka škola uredila po tri slajda. 
 
 
 studeni 2020. 
 Uređen je pano u informatičkoj učionici. 
 Sudjelovali smo u online izboru loga projekta na Tricideru, a na TwinSpace forumu dogovorili smo pravila. 
 
 Za konačan logo projekta odabran je rad učenika iz škole Atakent Ortaokulu, Turska: 
 
 
 prosinac 2020. 
 Tijekom prosinca učenici su sudjelovali u nekoliko aktivnosti, a sve su provedene tijekom nastave na daljinu. Odigrali su igre koje su pripremili projektni partneri iz Rumunjske, Poljske i Grčke, rješavali su kviz iz Poljske i studiju slučaja iz Rumunjske. Učenici su aktivno radili na TwinSpaceu i sudjelovali u forumu, izradili čestitke u alatu Canva i samostalno ih postavili na TwinSpace. 
 
 Naši partneri iz brojnih država putem TwinSpacea poslali su nam raznolike čestitke koje sadrže poruke vezane uz temu projekta, vodni otisak i klimatske promjene. Naši učenici izradili su čestitke u alatu Canva i samostalno ih postavili na TwinSpace projekta, a sve čestitke prikupili smo na zajedničkom Padletu: 
 
 
 siječanj i veljača 2021. 
 
 Tijekom siječnja 2021. počeli smo rad na priči o vodnom otisku i klimatskim promjenama koju ćemo zajedno s partnerima pripremati tijekom tri mjeseca, od siječnja do kraja ožujka. Zajedno s partnerima dogovorili smo aktivnosti koje ćemo održati povodom Međunarodnog dana zaštite močvare i močvarnih staništa koji se obilježava 2. veljače. Naše aktivnosti u sklopu ovog projekta prijavili smo na karti događanja na stranici World Wetlands Day. 
 
 Polaznice izvannastavne aktivnosti eTwinneri sudjelovale su u izradi zajedničke prezentacije o močvarama u državama partnera (Google Slides), a radile su od kuće. Naše učenice istražile su močvare u Hrvatskoj i uredile slajdove za naše močvare te pripremile pitanja za zajednički kviz. Odgovori na pitanja nalaze se u prezentaciji. Pitanja za kviz najprije smo prikupili u dijeljenom dokumentu, a zatim napravili kviz pomoću alata Quizizz. 
 
 
 Kao diseminacijska aktivnost organiziran je eTwinning Live Event. 
 
 Prezentaciju su pogledali i učenici sedmog razreda te nakon toga rješavali kviz. 
 U povodu Dana sigurnijeg interneta razmijenili smo ideje s partnerima, svaka škola imala je slobodu odabrati i predstaviti aktivnosti koje je provela sa svojim učenicima. Učenici II. osnovne škole Čakovec radili su prema kurikulumu Budi internet genijalac. 
 
 pano u informatičkoj učionici 
 
 
 ožujak 2021. Online susret 9. ožujka održali smo online susret s partnerima iz Grčke i Turske. Iz naše škole sudjelovali su učenici 7. b razreda, a susret je organizirala učiteljica Iva Naranđa. Tijekom susreta učenici su odigrali dva Kahoot kviza, tematski vezana uz ciklus vode i vodni otisak. Vijest na naslovnici: Online susreti s eTwinning partnerima 
 Svjetski dan voda Ove godine pozornost je usmjerena na prepoznavanje vrijednosti vode, a uz slogan Cijenite vodu! svi smo pozvani da razmislimo o tome što voda znači za svakoga od nas. Učenici su najprije bili pozvani da razmisle o tome što za njih znači voda te da svoj odgovor u obliku jedne riječi upišu na zajednički AnswerGarden. Zatim su učenici osmislili vlastite slogane o vodi i online glasovanjem odabrali jedan slogan iz naše škole koji smo dodali na suradnički poster napravljen u alatu Canva. Svoje slogane dodale su i druge partnerske škole, a postere smo izložili na panou u informatičkoj učionici uređenom u povodu Svjetskog dana voda na kojem su istaknuti i oblaci riječi koje su napravili učenici u alatu WordArt. Sljedeća aktivnost bilo je sudjelovanje u forumu na TwinSpaceu na kojem su učenici s vršnjacima razmijenili ideje i savjete kako uštedjeti vodu u svakodnevnom životu te kako smanjiti izravnu i neizravnu potrošnju vode. Učenici su pratili i lekciju s kvizom o globalnom cilju 6 (čista voda i sanitarni uvjeti) koju su pripremili partneri iz Grčke. Više o ovim aktivnostima može se pogledati u članku na naslovnici. 
 
 
 travanj 2021. Dan planeta Zemlje Polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri sudjelovali su u pripremi zajedničkog videa s porukama povodom Dana planeta Zemlje. Partnerske škole iz raznih država izradile su ChatterPix video s vlastitim crtežima i audio porukom na engleskom jeziku „Earth Day – Every Day“, a sve smo povezali u jedan zajednički video. Za našu školu ChatterPix video pripremila je Ema, učenica 7. razreda. 
 
 Aktivnost Let's act now and reduce our water footprint 
 Učenici su bili pozvani da razmišljaju o načinima uštede vode te su tijekom tri tjedna ispunjavali radne listiće na kojima su unosili ideje i procjene uštede vode, za izravnu i za neizravnu potrošnju vode u njihovim kućanstvima. U ovu aktivnost bili su pozvani i članovi obitelji naših učenika, zahvaljujemo svima koji su se odazvali. Četvrtog tjedna analizirali smo rezultate i prikazali ih na posterima (na izvannastavnoj aktivnosti eTwinneri), te pomoću MS Excela (na izbornoj nastavi informatike, 7. razred). Uslijedila je refleksija o provedenoj aktivnosti. 
 
 
 
 
 
 
 
 svibanj 2021. Dan eTwinninga - eTwinning Day 
 
 
 portal emedjimurje: Uz Dan eTwinninga i Dan Europe obilježeno deset godina od uključivanja škole u eTwinning zajednicu eTwinning Live Event Let's Celebrate eTwinning Day! 
 
 Climate Changemakers 
 
 Polaznice izvannastavne aktivnosti eTwinneri uključile su se u akciju WLL Climate Changemakers i napravile postere s vlastitim porukama. 
 
 
 lipanj 2021 
 Priča Water Has Power! 
 Jedan od zajedničkih uradaka je priča Water Has Power! koju su napisali i ilustrirali učenici iz škola 13 država, radeći na njoj nekoliko mjeseci pod vodstvom 23 učitelja. U našoj školi ova aktivnost je realizirana u suradnji s učiteljicom engleskog jezika Ivankom Novak i eTwinnera. 
 
 
 
 
 Završna prezentacija "Everything about the Water Footprint" 
 Polaznice INA eTwinneri sudjelovale su u izradi završne prezentacije u kojoj je svaka škola uredila nekoliko slajdova. 
 
 
 Evaluacija: 
 
 Ispunjavanje završne ankete: 
 Rezultati završne ankete 
 
 Portal za škole, Školske vijesti 
 
 eTwinning Live Event 
 
 
 Vijest na naslovnici: Završne aktivnosti i predstavljanje eTwinning projekta My Water Footprint 
 
 Vijest o nacionalnim oznakama kvalitete za školsku godinu 2020./2021. školska mrežna stranica - naslovnica 
 Vijesti o Europskim oznakama kvalitete za školsku godinu 2020./2021.: školska mrežna stranica - naslovnica 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Newsletter 11 eTwinning grupe „Visibility of eTwinning Projects“ The Water Footprint through the Interdisciplinary Approach and International Collaboration, Bilge Varel i Iva Naranđa (stranice 147 - 151)  | 
	
| II. osnovna škola Čakovec |