2023-03-30 17:18:00 Obilježavanje Svjetskog dana šuma i Svjetskog dana voda 2023. Nakon dugih i hladnih zimskih mjeseci priroda se polako budi. U mjesecu ožujku počinje proljeće i novi razvojni ciklus biljnog i životinjskog svijeta. Globovci naše škole i ove godine potakli su učenike 4.a i 4.b razreda na simbolično obilježavanje prvog dana proljeća, Svjetskog dana šuma (21.03.) i Svjetskog dana voda (22.03.).
Budući da su učenici GLOBE programa izradili istraživački projekt o Bajkovitoj šumi, prikupili su podatke o povijesnim likovima i mitološkim bićima iz tematskog parka u Bajkovitoj šumi, (Veronika Aurora Zrinski, Juraj Zrinski, šumska vila, patuljak, Baba Roga i Pozoj). Nakon proučavanja sadržaja i prikupljanja podataka o legendama i povijesnim događajima našeg zavičaja, odlučili su povezati ove zanimljivosti i pripremiti radne materijale za edukativnu radionicu Malih ekologa. U uvodnom djelu učenici su podijeljeni u radne skupine. Pogledali su uvodnu priču u kojoj su upoznali povijesne likove i mitološka bića Bajkovite šume te dobili upute za provedbu radionice.
1. skupina- Juraj Zrinski
Učenici prve skupine su kroz priču upoznali povijesnu osobu Jurja Zrinskog, proučavali sadržaje o općim karakteristikama, vrstama i gospodarskom značenju šuma u Republici Hrvatskoj i u svijetu. Izradili su prvi dio eko slikovnice koji su upotpunili sadržajima o šumi.
2. skupina- Veronika Aurora Zrinski
Učenici ove radne skupine upoznali su kroz priču Veroniku Auroru koja živi pored čiste i biserne rijeke. U radnim materijalima istraživali su što je tekućica, dijelove riječnog toka te biljni i životinjski svijet u vodotocima. Praktično su izradili drugi dio eko slikovnice i istaknuli važne pojmove o ekosustavu tekućice.
3. skupina- Šumska vila
„U Bajkovitoj šumi viluje mala vila. Ako joj se svidite, prići će vam u obličju kakve životinjice. Ugledate li u šumi krug od gljiva, nikako ne ulazite! To je trag vilinskog plesa. Ugledate li mahovinu na kamenu, znajte da je ovdje predahnula šumska vila. Začujete li brujanje nalik udaljenom roju pčela, to je njena čarobna pjesma.“ https://www.bajkovita-suma.eu/ Nakon priče o maloj Šumskoj vili učenici su motivirano izrađivali materijale za treći dio slikovnice. Istraživali su sadržaje o šumskim životinjama i pregledno ih prikazali u radnim materijalima.
4. skupina- Šumski patuljak
Učenici četvrte radne skupine bili su oduševljeni zadacima i sadržajima koje su rješavali i istraživali o šumskim životinjama, njihovoj mladunčadi i načinu prehrane u šumama (divlja svinja ,vjeverica, kunica i lisica). Uspješno su izradili četvrti dio eko slikovnice.
5. skupina- Baba Roga
Dio priče o Baba Rogi učenici su slušali vrlo pažljivo. Naučili su da šuma miruje u zimskom dijelu godine i uočili da je to jako važno. Kada lišće ne bi otpalo, u zimskom bi se periodu smrzlo, a i na grane sa lišćem mogla bi se nakupiti veća količina snijega te bi pritisak bio veći i samim tim došlo bi do češćeg pucanja grana. Shvatili su da je „Baba Roga“ dobra starica koja uspavljuje šumu u kasnu jesen. Ova skupina učenika je objasnila proces mirovanja vegetacije u šumi i slikovito prikazala edukativne sadržaje.
6. skupina-Pozoj
Proljeće je vrijeme kada se šumska priroda raduje suncu i toplini! A tada se budi i međimurski pozoj ( zmaj). Kroz priču i igru učenici su slikovito prikazali vjesnike proljeća i proljetno buđenje prirode. U završnom djelu radionice učenici su prezentirali svoje slikopriče i sadržaje koje su istraživali.
|
II. osnovna škola Čakovec |