2023-06-15 16:23:49 II. OŠ Čakovec nagrađena s četiri Europske oznake kvalitete U II. osnovnu školu Čakovec i ove su godine stigle lijepe vijesti iz eTwinning zajednice, Europske oznake kvalitete za četiri eTwinning projekta provedena tijekom školske godine 2021./2022. Europska oznaka kvalitete dodjeljuje se projektima koji postižu određene europske standarde, a dodjeljuje je Središnja služba za podršku (CSS). Europska oznaka kvalitete dodjeljuje se jednom godišnje i njena dodjela objavljuje se na eTwinning portalu. Ove godine nagrađene su Iva Naranđa, Branka Lamza i Snježana Odak Hrkač.
Učiteljica Iva Naranđa nagrađena je Europskim oznakama kvalitete za oba eTwinning projekta provedena tijekom školske godine 2021./2022., Let's Explore the World of Technology i Climate Literate kojima je ujedno i koautorica. Oba eTwinning projekta okupljaju naše višegodišnje eTwinning partnere iz raznih država, uglavnom eTwinning škole s kojima su i prethodnih godina realizirani uspješni međunarodni eTwinning projekti, a s kojima surađujemo i tijekom školske godine 2022./2023. eTwinning projekt Let's Explore the World of Technology bio je pokrenut u suradnji s školom iz Grčke, a pridružili su se partneri iz više država. Iz II. osnovne škole Čakovec u ovom projektu sudjelovali su učenici petog razreda u sklopu nastave Informatike i polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri. Glavna ideja eTwinning projekta Let's Explore the World of Technology bila je omogućiti učenicima razumijevanje tehnologija u nastajanju kao što su Internet stvari, umjetna inteligencija i strojno učenje, njihov potencijal i rizike. Učenici su istraživali nove ideje o tome kako se tehnologija može koristiti za dobro i postizanje UN-ovih globalnih ciljeva održivog razvoja. Učenici su upoznavali Scratch, BBC micro:bit i MS MakeCode te neke robotske komplete. eTwinning projekt Climate Literate bio je pokrenut s školom iz Turske, te su se i ovom projektu pridružili partneri iz više država. Iz II. osnovne škole Čakovec u eTwinning projektu Climate Literate sudjelovali su učenici osmog razreda koji su polazili izbornu nastavu Informatike i izvannastavnu aktivnost eTwinneri. Klimatske promjene globalni su problem za cijeli svijet, a obrazovanje o klimi jedan je od prioriteta Europske komisije. Glavni cilj eTwinning projekta Climate Literate bio je integrirati obrazovanje za klimu u školski kurikulum, osigurati da učenici postanu klimatski pismeni i skrenuti pozornost na klimatske promjene. Sudjelujući u projektu učenici su razvijali vještine timskog rada i uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije na siguran i pozitivan način, te razvijati komunikacijske vještine na stranom jeziku. Učiteljica Branka Lamza nagrađena je Europskom oznakom kvalitete za projekt Stories Bring Us Closer 2021/22, projekt koji predstavlja aktivnosti druge godine istoimenog Erasmus+ KA229 projekta. Ciljeve projekta bili su povećati učeničku motivaciju za čitanjem, razvijati jezičnu pismenost u praksi, promicati socijalnu inkluziju i proširiti znanja o drugim zemljama i kulturama, a postignuti su pomoću svijeta priča i pripovijedanja. Sudjelovali su učenici i učitelji razredne i predmetne nastave te školska knjižničarka. Spomenuti Erasmus+ projekt trajao je tri školske godine, a svake od njih partneri su provodili i po jedan eTwinning projekt, u koji su bile integrirane sve Erasmus+ aktivnosti. Uz našu školu, sudjelovale su škole iz Grčke, Italije, Španjolske i Švedske. Za II. osnovnu školu Čakovec oduvijek je važna integracija Erasmus+ i eTwinning projekata, s obzirom da eTwinning kao virtualna zajednica omogućava pronalaženje partnera, komunikaciju i dijeljenje ideja i projektnih rezultata sa školama širom Europe. Valja istaknuti da su na početku spomenutog Erasmus+ projekta dvije partnerske škole imale status eTwinningovih škola, a do kraja taj broj se popeo na četiri. Ravnateljica Snježana Odak Hrkač nagrađena je Europskom oznakom kvalitete za eTwinning projekt Kremenko. Ovim projektom učenici su proširili kurikulum nastave povijesti i nastavne sadržaje prapovijesti, tj. kamenog doba. Istraživali su lokalno, a suradnjom s partnerima projekta upoznali arheološke lokalitete na nacionalnoj i europskoj razini na zanimljiv i kreativan način. Cilj projekta bio je da učenici kroz istraživanje prošire znanje i spoznaju kontinuitet života u našim prostorima te prepoznaju vrijednosti napretka i promjena kroz dugo vremensko razdoblje. Suradničkim aktivnostima partneri projekta kreirali su etape, tempo i obim rada, predložili digitalne alate i aktivnosti i suradničkim aktivnostima ostvarili cilj projekta. U projektu su sudjelovale škole iz Hrvatske, Srbije i Turske. Više o eTwinning projektima, kao i o drugim eTwinning aktivnostima II. osnovne škole Čakovec može se pogledati na školskim mrežnim stranicama. http://os-druga-ck.skole.hr/etwinning
|
II. osnovna škola Čakovec |