2024-01-29 18:13:00 Integracija nastave Hrvatskoga jezika, Geografije i Vjeronauka u 7. a, 7. b i 7. c razredu Učenici sedmih razreda dobili su zadatak pročitati djelo „Djevojčica iz Afganistana“, književnice Deborah Ellis. Nakon upoznavanja s djevojčicom Parvanom igrama uloga istraživali su sadržaje o prirodno-geografskim, političko-društvenim i vjerskim obilježjima Afganistana. Prisjetili su se Konvencije o pravima djeteta te istražili tko je Malala Yousafzai. Kartografski su prikazali geografski položaj Afganistana i susjedne države s kojima graniči. Skupina učenika računala je zračnu i cestovnu udaljenost između Zagreba i glavnoga grada Kabula te vremensku razliku po mjesnome vremenu. Učenici su istražili i analizirali statističke podatke o površini i demografske sadržaje. Izradom plakata i kartografskih materijala objasnili su reljefne i klimatske posebnosti spomenutog azijskog prostora. Obilježja i zanimljivosti većih urbanih naselja prikazali su na slijepoj karti Afganistana. Nakon upoznavanja Afganistana, učenici su se upoznali s islamskim običajima te načinima odijevanja.
Grupa učenica istražila je sadržaje o položaju žena i djece u Afganistanu, suočavajući se s primjerima kršenja temeljnih ljudskih prava i uspoređujući ih sa sadržajem djela „Djevojčica iz Afganistana“. Na kraju je predstavljena i Malala Yousafzai, pakistanska aktivistica i najmlađa dobitnica Nobelove nagrade za mir koja je izjavila: „Jedno dijete, jedan učitelj, jedna olovka i jedna knjiga mogu promijeniti svijet.“ Izlaganjem sadržaja, dijalogom i razgovorom integrirani su sadržaji nastave Geografije, Hrvatskoga jezika i Vjeronauka pod vodstvom učiteljica Biljane Forgač, Valentine Jozić Preksavec i Sandre Radiković, a sudionici su se složili kako je ovo bilo nezaboravno i edukativno iskustvo.
Pripremile učiteljice: Valentina Jozić Preksavec, Biljana Forgač i Sandra Radiković |
II. osnovna škola Čakovec |