2020-06-13 15:32:12 Mjesečeve zgode Učenici drugog razreda završili su međunarodni projekt Mjesečeve zgode. Na projektu je bilo uključeno preko stotinu učitelja, aktivno ih je sudjelovalo pedesetak. Od davnina je Mjesec predmet ljudske znatiželje. Ljudi su maštali o Mjesecu, izmišljali različite priče, slikali Mjesec, pjevali o njemu. Ne postoji ni jedan dio ljudske povijesti gdje se Mjesec ne spominje. Upravo zbog svega toga, ljudi od davnina pokušavaju doći na Mjesec. Projektom se nastojala razvijati dječja znatiželja, kreativnost i maštovitost. Utjecalo se na razvoj suradničkih i komunikacijskih vještina te poticalo liderstvo. Plan projekta Teme: Upoznavanje i predstavljanje razreda Promatranje Mjeseca Izrada makete rakete Istraživane putovanja na Mjesec Pisanje priče o nepoznatom prijatelju Slikanje i crtanje motiva o svemiru Posjeta Tehničkom muzeju i Planetariju Cilj: Cilj projekta bio je upoznati učenike s prvim letom ljudi na Mjesec te njegovim posljedicama na cijeli ljudski rod. Kombinirajući različite metode i oblike rada u različitim nastavnim situacijama utjecati na razvoj dječje znatiželje, kreativnost i maštovitost. Ishodi: osr A.1.1. Razvija sliku o sebi. Vještine Predstavlja se uz opis tjelesnih i osobnih karakteristika. Uključuje se u ponuđene aktivnosti s vršnjacima. osr A.1.3. Razvija svoje potencijale. Znanje Opisuje svoje želje i interese. Vještine Slobodno izražava želje i interese čak i kad se razlikuju od želja i interesa drugih. Stavovi Važno je izraziti vlastite želje i interese. osr A.2.1. Znanje Opisuje sebe kao člana svoga razrednog odjela i škole. Vještine Sudjeluje u zajedničkim aktivnostima u razrednome odjelu i školi. Stavovi Doprinos svakoga člana razredne zajednice dragocjen je. odr A.1.3. Uočava povezanost između prirode i zdravoga života. Znanje Prepoznaje važnost zdrave okoline i nabraja prednosti zdravoga života koje primjenjuje. Vještine Objašnjava kako je u prirodi sve povezano, može ispričati kako u obitelji njeguju naviku odlaska u prirodu i zdrav život. Stavovi Smatra da je za zdrav život važna priroda koja nije zagađena. odr B.2.1. Objašnjava da djelovanje ima posljedice i rezultate. Znanje Opisuje koje posljedice njegovo ponašanje ima na prirodu i ljude. Vještine Predviđa posljedice svojih postupaka i ponašanja. Stavovi Prihvaća odgovornost za svoje postupke i ponašanja. PID OŠ B.2.3. Učenik uspoređuje, predviđa promjene i odnose te prikazuje promjene u vremenu. Razrada ishoda Snalazi se u vremenu. Uspoređuje nedavnu prošlost i sadašnjost i predviđa buduće događaje te promjene i odnose u budućnosti. PID OŠ D.2.1. Učenik prepoznaje različite izvore i oblike, prijenos i pretvorbu energije i objašnjava važnost i potrebu štednje energije na primjerima iz svakodnevnoga života. Razrada ishoda Navodi različite primjere prometnih sredstava i njihovih izvora energije. Objašnjava načine uštede energije na koje sam može utjecati. PID OŠ A.3.2. Učenik prikazuje vremenski slijed događaja i procjenjuje njihovu važnost. Razrada ishoda Prikazuje vremenski slijed događaja na vremenskoj crti ili lenti vremena (desetljeće u životu učenika i njegove obitelji, stoljeće i tisućljeće na primjeru kulturno-povijesnih spomenika koje učenici mogu neposredno promatrati, važniji događaji i sl.) i procjenjuje njihovu važnost.
Ovo su samo neke od aktivnosti koje su učenici drugog razreda proveli u svome razredu: istraživanje različitih izvora o putu na Mjesec pisanje priča traženje fotografija prvih ljudi koji su kročili na Mjesec na internetu gledanje kratkog filma o spuštanju na Mjesec gledanje filma Krava na Mjesecu razgovor o prometu i na koji način se sve može putovati izrada rakete razgovor o tamnoj strani Mjeseca razmišljali su ima li života u svemiru i izradili slikovnicu Mjesečeva bajka posjetili su Tehnički muzej u Zagrebu i Planetarij razmjenjivali iskustva s partnerima putem videokonferencije.Prvi dan škole Razgovor o novom projektu i fotografiranje...
16. rujna 2019. godine na satu Likovne kulture razgovarali su o obrisnim i gradbenim crtama. Nakon usvajanja osnovnih likovnih pojmova zadatak učenika bio je nacrtati Lajku, prvog psa u svemiru. Obilježili su Svjetski dan svemira te izradili svoju zastavu koju bi ponijeli sa sobom na Mjesec.
Drugi tjedan su nastavili s aktivnostima i izradili svoje rakete. U listopadu su posjetili Tehnički muzej i Planetarij.
Sudjelovali su u zajedničkoj izradi slikovnice. PoveznicaIzradili su svoju priču Mjesečeva bajka. PoveznicaNa satu Likovne kulture izradili su svemirske kacige za maskenbal. U ožujku su promatrali Mjesec malenim teleskopom te Sunce sa zaštitnim naočalama.
Na kraju su imali videokonferenciju s OŠ Opuzen. Zaključak Učenici su s oduševljenjem radili na projektu. Veselili su se svakoj novoj aktivnosti te jedva čekali novu.
|
Osnovna škola Dubrava |