preskoči na sadržaj

Osnovna škola Eugena Kumičića

Login
Raspored zvonjenja


RAZREDNA NASTAVA

PREDMETNA NASTAVA

Raspored sati
5A 5B 5C 5D
6A 6B 6C  
7A 7B 7C  
8A 8B 8C  

 

Kalendar 2024./2025. šk. god.

 

projekt e-Škole

 

E-Dnevnik

 
UPUTE

E-Skola

Kalendar
« Listopad 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Anketa
Smatram da daroviti učenici u našoj školi imaju dovoljno prilika za napredak i osobni izraz.





Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 5. 2010.

Ukupno: 1068497
Ovaj mjesec: 4398
Ovaj tjedan: 1131
Danas: 537
Arhiva dokumenata
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Preventivni projekt - Budimo prijatelji
Autor: Nataša Valinčić, 26. 5. 2023.

U osnovnoj školi Eugena Kumičića u Slatini održano je predavanje 26.05.2023. godine u 16,30 sati za roditelje i učitelje na temu prevencije vršnjačkog nasilja. Fokus je bio stavljen na dva problema.
1. Zašto dolazi do vršnjačkog nasilja, kako razumjet „okidače“ i kako ga prevenirat u školi? 
2. Suvremeni i tradicionalni oblici ovisnosti i štete koje ovisnosti čini zdravlju djece i mladih, odnosima u obitelji i društvu, te kako ih kontrolirat i usmjeravati. Predavanje je držala djelatnica Centra izvrsnosti kompetencija Zagreb, Sonja Vrban.


Na predavanju je bilo 92 roditelja i učitelja. 

Epidemija koronavirusa u protekle dvije godine zatvorila je škole, djeca su se tek počela privikavati na izolaciju po kućama, a dvije Županije zatresao je potres velike snage, najjači u posljednjih 140 godina. Nastala je tako situacija koja je izazvala strah i nesigurnost i kod djece i odraslih. 

Kompleksna, nagla promjena životne situacije u kojoj je ugroženo tjelesno i psihičko zdravlje, socijalno funkcioniranje i egzistencija, dovodi do pojačane količine stresa, anksioznosti, depresije i straha. Život se promijenio preko noći. Karantena kao jedan od načina sprečavanja širenja epidemije je neophodna, no s druge strane dovodi do pojačanog osjećaja straha i osamljenosti zbog nemogućnosti komunikacije. Sve to narušava i troši psihičko zdravlje dovodeći ga u dugotrajnu neravnotežu. Takvom situacijom su posebno pogođene osjetljive skupine djece kojima je potrebna dodatna zaštita. Djeca se razlikuju u svojim karakteristikama, svojim iskustvima tijekom odrastanja, u načinu suočavanja sa  stresom i dostupnosti podrške koju imaju. Neka djeca su sklonija brizi, tjeskobi. Na reakciju vrlo često djeluju i djetetova traumatska iskustva, na primjer izloženost nasilju u obitelji, razvod roditelja, bolest i gubitci bliskih ljudi. Često je to najlakše prepoznati kroz radionice i likovni izričaj djeteta. Iz njihovih radova i razgovora s njima vidljivo je kako oni smatraju da ovaj svijet i stvarnost u kojoj žive nije „sigurno mjesto“.  Zato je važno da podrška odraslih, prije svega njihovih roditelja bude u skladu s njihovim problemima i potrebama, a škola sigurno mjesti za njihov rast i razvoj.

Roditeljima koji trebaju brinuti o djeci, a teško se i sami nose sa emocijama straha i nesigurnosti, potrebno je pružiti potporu, naučiti ih kako uskladiti posao , dječju nastavu i obiteljski život. U nekim obiteljima javit će se ili pojačati nasilje, pojačat će se konflikti. Sve to dodatno će pojačati probleme u obiteljima i na taj način utjecati na djecu koja su u posebnom riziku. Ako se dogodi da podrška odraslih (roditelja) izostane ili nije dovoljna, važno je potražiti stručnu pomoć.

Da do toga ne bi došlo potrebno je osnažiti i djecu i roditelje.

Dogodit će se da će neka djeca biti više traumatizirana i da će postojeća situacija na njih ostaviti trag. Da se posljedice smanje što je više moguće najvažniji u ovom procesu su roditelji, njihovo mentalno zdravlje i njihovi odgojni stilovi.

Na predavanju vezanom za vršnjačko nasilje i kako ga prevenirat u školi, dotaknuta je i problematika povezanosti odgojnih stilova, emocija i poremećaja u ponašanju te njihov utjecaj na mentalno zdravlje roditelja i djece. Predavanje je slušalo i u njemu aktivno sudjelovalo 92 roditelja i nastavnika O.Š. “Eugen Kumičić”. Nakon toga napravljene su dvije radionice na kojima je sudjelovalo 26 učenika i učenica petih razreda.

Brojne studije potvrđuju da su djeca koja su bila uključena u programe namijenjene rastu i razvoju socio-emocionalnih vještina manje agresivna, manje anksiozna i da bolje rješavaju probleme, od svojih vršnjaka koji nisu bili uključeni u slične programe. Pored toga, dobro razvijene socijalne i emocionalne kompetencije direktno su povezane sa budućim akademskim postignućem i stanjem mentalnog zdravlja. Djecu učimo da razumiju svoje emocije, da komuniciraju staloženo, da se nose sa konfliktima na nenasilan način, da se vežu i ostvaruju bliskost i da donose odgovorne odluke. Razvoj socio-emocionalnih vještina u školskom uzrastu je zapravo najdirektinije ulaganje u budućnost. Stoga provedba ove projektne aktivnosti najizravnije doprinosi očuvanju mentalnog zdravlja djece i roditelja. Prepoznavajući signale na vrijeme moguće je izravno prevenirati međuvršnjačko nasilje, razvoj ovisnosti I stvoriti zdravu klimu za pravilan rast I razvoj djece. 

Voditeljica projekta

Nataša Valinčić, pedagoginja





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju