2019-11-05 17:57:34

Erasmus+, KA2 GAME, Taboo u nastavi - prikazi iz prakse

U sklopu Erasmus+ projekta  unutar Ključne aktivnosti 2 – školska partnerstva, naziva „GAME“ (Generative Application to Manage Education) kroz mjesec listopad su učenici i učiteljice naše škole izrađivali vlastitu društvenu i didaktičku igru – TABOO. Cilj ove igre je pogoditi traženi pojam, a pri tome ne koristiti zabranjene, odnosno taboo riječi, koj su na karticama napisane ispod glavnog pojma. Kroz igru TABOO učenike potiče na kritičko mišljenje i rješavanje problemskih zadataka. Ovom su igrom svi učenici usmjereni promišljanje o zadanim riječima i pronalazak  puta do rješenja zadatka te kroz zabavu i igru ponavljaju naučeni sadržaj ili igra služi kao motivacija za učenje novog sadržaja. 

Učenici nižih razreda su ovu zanimljivu igru rado zaigrali i kroz nju učili. . Igru su zaigrali  učenici 1. b s učiteljicom Spomenkom Bošnjak na satu Prirode i društva te igrom TABOO ponovili naučene sadržaje.

 

Učenici 1.a s učiteljicom Mirom Brezovčan izrađivali su TABOO kartice s temom Svijet oko mene.

TABOO je bio zanimljiv i učenici 3.a razrednog odjela koji su s učiteljicom Renatom Grahovac igrali ovu igru na temu Snalaženje u prostoru u sklopu Prirode i društva.
Na karticama su bili pojmovi vezani uz orijentaciju, strane svijeta, kompas i ostale pojmove o snalaženju u prostoru koje učenici nisu smjeli upotrijebiti prilikom objašnjenja traženog pojma. Učenici su bili podijeljeni u dvije skupine, te su kartice izvlačili naizmjenično.
Vrijeme je bilo ograničeno pješčanim satom. Učenik koji pogodi traženi pojam ima pravo pomaknuti magnet na svom dijelu nogometnog igrališta. Pobjednik je skupina koja prva dođe magnetom do gola. Ponavljanje je bilo zabavno, napeto, prepuno navijanja i smijeha.

 

Učenici 4. a s učiteljicom Verom Menčik su na satu Prirode i društva zaigrali TABOO i razvrstavali  prirodu na živu i neživu. Učenici su bili su podijeljeni u pet skupina. Zadatak je bio opisati pojam na fotografiji. Uz zadanu fotografiju dobili su po tri TABOO riječi koje pri opisu pojma ne smiju koristiti. Zadane TABOO kartice su: sova: pero, noć, kandže; leptir: let, boje, ticala; suncokret: sunce, polje, latice; jež: lopta, kugla, igle; šuma: mrtvo, crveno, suho.  Igra je poslužila kao izlazna kartica pri ponavljanju sadržaja. Učenici su smišljali riječi i rečenice i natjecali se koja će skupina vjerodostojnije opisati pojam. Pri tom su stečena znanja kompenzirali s prethodnima. Osim Prirode i društva, ovdje su primijenjena znanja i iz Hrvatskoga jezika dakle - međupredmetna korelacija i integracija.

 

Učenici razredne i predmetne nastave na nastavi engleskog jezika akođer su izrađivali i igrali TABOO. 

Učenici 4.a i 4.c razreda s učiteljicom Kristinom Premec izrađivali su taboo kartice povezane s nastavnim sadržajima tijekom listopada.

 

Učenici petog razreda su na satu engleskog jezika  s učiteljicom Ivom Vilček igrali  igru Taboo s temom ''family'' pa su se na karticama našli sljedeći pojmovi: family, tree, love, mum, grandparents, uncle te aunt. Igru su učenici igrali za ponavljanje nastavnog gradiva. Igra im se jako svidjela pa su izrazili želju za samostalnom izradom  kartica za igru, a nastavni sat prošao je u natjecateljskom ozračju. 

 

Učenici osmog razreda, na nastavi engleskog jezika s učiteljicom Silvijom Mađarić, igrali su TABOO. Pojmovi na karticama bili su povezani s temom Holidays (passport, local dishes, sightseeing...). Ovo je odlična jezične vježba ali i vježba slušanja. Za početak je jedan učenik objašnjavao pojam razredu, a zatim su učenici igrali u skupinama.

 

Također,  učenici petog razreda su ovu igru igrali i nastavi hrvatskoga jezika s učiteljicom Ivanom Strupar.  Tema igre bile su slobodne aktivnosti, a neki od pojmova su sljedeći: čitanje, nogomet, košarka, hrvanje i slično. Igra je potaknula učenike na ponavljanje te su kroz igru i razgovor na zabavan način ponovili nastavni sadržaj vezan uz jezične vještine govora, slušanja, čitanja i pisanja. 

 

TABOO kartice izrađivali su i učenici 7.a s knjižničarkom Melitom Schmitz i nastavnicom Željkom Horvat čime je uspostavljena korelacija između Geografije i  knjižnično-informacijskim obrazovanjem. 
Tema igre bila je Obilježavanje 150. obljetnice rođenja indijskoga vođe Mahatme Ghandija, a neki od  pojmova na karticama bili su Himalaja, Ghandi, Indija, hinduizam, joga, Majka Tereza.

Ova publikacija odražava isključivo stajalište autora publikacije i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njoj nalaze.

Sufinancirano sredstvima programa Europske unije Erasmus+ / Co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union

 

 


Osnovna škola Eugena Kumičića Slatina