2019-11-05 17:57:34 Erasmus+, KA2 GAME, Taboo u nastavi - prikazi iz prakse U sklopu Erasmus+ projekta unutar Ključne aktivnosti 2 – školska partnerstva, naziva „GAME“ (Generative Application to Manage Education) kroz mjesec listopad su učenici i učiteljice naše škole izrađivali vlastitu društvenu i didaktičku igru – TABOO. Cilj ove igre je pogoditi traženi pojam, a pri tome ne koristiti zabranjene, odnosno taboo riječi, koj su na karticama napisane ispod glavnog pojma. Kroz igru TABOO učenike potiče na kritičko mišljenje i rješavanje problemskih zadataka. Ovom su igrom svi učenici usmjereni promišljanje o zadanim riječima i pronalazak puta do rješenja zadatka te kroz zabavu i igru ponavljaju naučeni sadržaj ili igra služi kao motivacija za učenje novog sadržaja. Učenici nižih razreda su ovu zanimljivu igru rado zaigrali i kroz nju učili. . Igru su zaigrali učenici 1. b s učiteljicom Spomenkom Bošnjak na satu Prirode i društva te igrom TABOO ponovili naučene sadržaje.
Učenici 1.a s učiteljicom Mirom Brezovčan izrađivali su TABOO kartice s temom Svijet oko mene. TABOO je bio zanimljiv i učenici 3.a razrednog odjela koji su s učiteljicom Renatom Grahovac igrali ovu igru na temu Snalaženje u prostoru u sklopu Prirode i društva.
Učenici 4. a s učiteljicom Verom Menčik su na satu Prirode i društva zaigrali TABOO i razvrstavali prirodu na živu i neživu. Učenici su bili su podijeljeni u pet skupina. Zadatak je bio opisati pojam na fotografiji. Uz zadanu fotografiju dobili su po tri TABOO riječi koje pri opisu pojma ne smiju koristiti. Zadane TABOO kartice su: sova: pero, noć, kandže; leptir: let, boje, ticala; suncokret: sunce, polje, latice; jež: lopta, kugla, igle; šuma: mrtvo, crveno, suho. Igra je poslužila kao izlazna kartica pri ponavljanju sadržaja. Učenici su smišljali riječi i rečenice i natjecali se koja će skupina vjerodostojnije opisati pojam. Pri tom su stečena znanja kompenzirali s prethodnima. Osim Prirode i društva, ovdje su primijenjena znanja i iz Hrvatskoga jezika dakle - međupredmetna korelacija i integracija.
Učenici razredne i predmetne nastave na nastavi engleskog jezika akođer su izrađivali i igrali TABOO. Učenici 4.a i 4.c razreda s učiteljicom Kristinom Premec izrađivali su taboo kartice povezane s nastavnim sadržajima tijekom listopada.
Učenici petog razreda su na satu engleskog jezika s učiteljicom Ivom Vilček igrali igru Taboo s temom ''family'' pa su se na karticama našli sljedeći pojmovi: family, tree, love, mum, grandparents, uncle te aunt. Igru su učenici igrali za ponavljanje nastavnog gradiva. Igra im se jako svidjela pa su izrazili želju za samostalnom izradom kartica za igru, a nastavni sat prošao je u natjecateljskom ozračju.
Učenici osmog razreda, na nastavi engleskog jezika s učiteljicom Silvijom Mađarić, igrali su TABOO. Pojmovi na karticama bili su povezani s temom Holidays (passport, local dishes, sightseeing...). Ovo je odlična jezične vježba ali i vježba slušanja. Za početak je jedan učenik objašnjavao pojam razredu, a zatim su učenici igrali u skupinama.
Također, učenici petog razreda su ovu igru igrali i nastavi hrvatskoga jezika s učiteljicom Ivanom Strupar. Tema igre bile su slobodne aktivnosti, a neki od pojmova su sljedeći: čitanje, nogomet, košarka, hrvanje i slično. Igra je potaknula učenike na ponavljanje te su kroz igru i razgovor na zabavan način ponovili nastavni sadržaj vezan uz jezične vještine govora, slušanja, čitanja i pisanja.
TABOO kartice izrađivali su i učenici 7.a s knjižničarkom Melitom Schmitz i nastavnicom Željkom Horvat čime je uspostavljena korelacija između Geografije i knjižnično-informacijskim obrazovanjem. Ova publikacija odražava isključivo stajalište autora publikacije i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njoj nalaze. Sufinancirano sredstvima programa Europske unije Erasmus+ / Co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union
|
Osnovna škola Eugena Kumičića Slatina |