« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
U suradnji sa Srednjom školom Marka Marulića iz Slatine i profesoricama Dijanom Fotez, Željkom Balković i Dinkom Prenković te psihologinjom Ljiljanom Matošević dana 30. siječnja 2024. godine knjižničarka Melita Schmitz održala je diseminacijske radionice treninga „Beyond Labels“ i „Into the Future“ koji su financirani sredstvima Europske komisije u organizaciji udruga iz Češke „Brno Connected“ i Njemačke „NaturKultur“ s partnerskom organizacijom iz Hrvatske „Ocean znanja“.
Učenicima 2., 3. i 4. razreda gimnazije predstavljen je Erasmus+ YOUTH program te mogućnosti koje mladi mogu realizirati u svome školovanju u okviru toga programa. Knjižničarka Schmitz predstavila je treninge „Beyond Labels“ i „Into the Future“ na kojima je sudjelovala te je stečena znanja primijenila u radionicama.
Prva radionica odnosila se na timski rad te je od sudionika zahtijevala rad u timu, timsku suradnju, dogovaranje, usklađivanje i zajedničko osmišljavanje mostova od već korištenog materijala kao što je karton za kutije. Učenici su u grupama izradili mostove te su nakon radionice imali zajednički osvrt na njihov timski rad: iznijeli su kako su se osjećali kao dio tima, jesu li zadovoljni svojim doprinosom ovome zadatku, što su mogli bolje učiniti i na kraju kako su zajednički funkcionirali kao tim. Ovakvi zadaci pružaju učenicima mogućnost da izvrše samorefleksiju te se promotre iz „perspektive neovisnog promatrača“ i na taj način razluče jesu li više timski igrači ili bolje funkcioniraju kada samostalno izvršavaju zadatke.
Učenici završnog razreda gimnazije izradili su plakat „Škola u 21. stoljeću“. Budući da su već dvanaest godina u sustavu obrazovanja u ovome zadatku mogli su se kritički osvrnuti na svoje školovanje te predložiti koje izmjene bi oni željeli učiniti, a da školovanje bude ugodnije, uspješnije i sa što manje stresa.
Njihovi prijedlozi odnosili su se na smanjenje opsega nastavnoga gradiva, na kreativni pristup nastavi, uvođenje što više likovne i glazbene umjetnosti i izražavanja u programe, na uvođenju istraživačke i projektne nastave te na više zajedničkoga druženja i socijalizacije.
Melita Schmitz, dipl. bibl.