2016-11-07 20:49:31 Mjesec hrvatske knjige "Čitajući knjige nećeš postati ni sretniji ni bolji – ali knjige moraš čitati da bi sve to shvatio." Miro Gavran Mjesec hrvatske knjige 15.10. -15.11. Povodom Mjeseca hrvatske knjige na dodatnoj nastavi Hrvatskog jezika učenice 6. razreda sastavile su kratki anonimni upitnik kako bismo više saznali o čitalačkim navikama i interesima učenika naše Škole. Upitnik su ispunjavali učenici četvrtog razreda i predmetne nastave. Nakon analize rezultata saznali smo koliko često naši učenici svoje slobodno vrijeme provode čitajući i što najčešće čitaju, koje hrvatske autore vole čitati te kako odabiru knjige za čitanje. Dobiveni će rezultati ići u korist razvijanja i poticanja čitalačkih navika i kulture.
4. razred Najdraže knjige Ivana Brlić-Mažuranić, Čudnovate zgode šegrta Hlapića Mato Lovrak, Vlak u snijegu i Družba Pere Kvržice Željka Horvat-Vukelja, Leteći glasovir Sanja Pilić, Hej, želim ti nešto ispričati! Sanja Pilić, Dnevnik Pauline P Sanja Pilić, Nemam vremena braća Grimm, Snjeguljica Vladimir Nazor, Bijeli jelen
i autori
Mato Lovrak Ivana Brlić-Mažuranić Sanja Pilić Hans Kristian Andersen Ratko Zvrko
Većina učenika 4. razreda svoje slobodno vrijeme povremeno iskoriste i za čitanje. Najviše čitaju časopise i stripove. Lektirne knjige ocijenili su ocjenom vrlo dobar te su se izjasnili da istu najčešće pišu sami. Smatraju da iz knjiga mogu naučiti nešto novo. Knjige za čitanje biraju podjednako prema temi, zanimljivom naslovu te autoru. Više bi čitali kada bi znali koje bi im knjige mogle biti zanimljive. Veći broj učenika želio bi poboljšati svoju vještinu čitanja.
5. razred Najdraža knjiga Ivan Kušan, Koko u Parizu
i autor
Ivan Kušan
U svoje slobodno vrijeme učenici 5. razreda povremeno nešto i pročitaju. Najviše čitaju ljubavne romane i stripove. U prosjeku to iznosi jednu do dvije na mjesec. Lektirne knjige ocijenili su ocjenom vrlo dobar, a obavezno čitanje lektire smatraju osobnim zadavoljstvom jer vole čitati. Knjigu smatraju dobrom ako govori o zanimljivoj temi. Najčešće biraju knjige zanimljivih naslova. Više bi čitali kada bi znali koje bi im knjige mogle biti zanimljive. Veći broj učenika čita točno, ali ima i onih koji moraju čitati dva puta istu rečenicu. Željeli bi poboljšati svoju vještinu čitanja.
6. razred Najdraže knjige Antoine de Saint-Exupéry, Mali princ Mato Lovrak, Družba Pere Kvržice i Vlak u snijegu Marija Jurić Zagorka, Kći Lotrščaka Jo Nesbo, Čarobna kupka doktora Proktora Felix Salten, Bambi Nives Madunić Barišić, Tajna čokoladnih bombona Robert Frank, Ne želim odrasti Erich Kästner, Emil i detektivi Jeff Kinney, Gregov dnevnik Jules Vern, Putovanje u središte zemlje J. K. Rowling, Harry Potter i Kamen mudraca Ivana Brlić-Mažuranić, Priče iz davnine Ivana Brlić-Mažuranić, Čudnovate zgode šegrta Hlapića Sanja Pilić, Mrvice iz dnevnog boravka Ivan Kušan, Koko u Parizu
i autori
Ivana Brlić-Mažuranić Sanja Pilić Ivan Kušan Dobriša Cesarić Marija Jurić Zagorka Vladimir Nazor Sanja Polak Miro Gavran
U 6. razredu čitalačke navike poprilično su šarolike. Dok ima onih koji čitaju redovito, postoje i učenici koji nikad ne čitaju. Većina ih povremeno iskoristi slobodno vrijeme za čitanje. Najviše čitaju krimiće, časopise i stripove. U prosjeku to iznosi knjigu do dvije na mjesec ili se knjige uhvate vrlo rijetko. Lektirne knjige ocijenili su ocjenom dobar, vrlo dobar (natpolovična većina) i odličan. Većina lektiru smatra prilikom da nauče nešto novo, no ima i onih za koje je ona nešto što će utjecati na ocjene pa se mora napraviti. Istu obavezu pišu sami, međutim iskreno su odgovorili da posegnu i za internetom te tuđom lektirom. Knjigu smatraju dobrom ako govori o zanimljivoj temi, uz nju mogu lijepo maštati te ako su uživali u čitanju. Najčešće biraju knjige zanimljivih naslova, tema, autora koji im se sviđa pa čak i po preporuci prijatelja. Više bi čitali kada bi znali koje bi im knjige mogle biti zanimljive i kad bi smatrali da će im to koristiti u budućnosti.
7. razred Najdraže knjige Božidar Prosenjak, Divlji konj Mato Lovrak, Družba Pere Kvržice Sanja Pilić, Mrvice iz dnevnog boravka Želimir Hercigonja, Tajni leksikon Ratko Zvrko, Grga Čvarak C.S. Lewis, Gradovi na papiru Kronike iz Narnije
i autori
C.S.Lewis Ivan Kušan Božidar Prosenjak Johan Grcen Marija Jurić Zagorka Vladimir Nazor Ivana Brlić Mažuranić Sue Towson Dobriša Cesarić Sanja Pilić Mato Lovrak August Šenoa
Većina učenika 7. razreda odgovorilo je da čita povremeno. Učenici podjednako čitaju ljubavne romane, krimiće, stripove i časopise. Uz to čitaju knjige za lektiru i novine. Lektirne naslove ocijenili su od 1 do 5. Najviše ih je lektiru ocijenilo ocjenom dobar i vrlo dobar. Čitanje smatraju prilikom da nauče nešto novo. Lektiru većinom pišu sami, a ima i onih koji uvijek prepišu ili skinu s interneta. Uz lektiru čitaju jednu do dvije knjige na mjesec. Knjigu biraju prema zanimljivom naslovu, a smatraju je dobrom ako govori o zanimljivoj temi. Čitaju točno i razumiju što su pročitali. Proveli bi više vremena čitajući ako bi znali koje bi im knjige mogle biti zanimljive. Smatraju da trebali poboljšati svoju vještinu čitanja.
8. razred Najdraže knjige James Bowen, Fantastični mačak Bob Antonie de Saint-Exupery, Mali Princ Branka Primorac, Ljubavni slučaj mačka Joje Želimir Hercigonja, Tajni Leksikon Anto Gardaš, Duh u Močvari Mato Lovrak, Družba Pere Kvržice i Vlak u snijegu Sanja Pilić, Dnevnik Pauline P. Hrvoje Hitrec, Smogovci Dnevnik Anne Frank John Green, Greška u našim zvijezdama Ivana Brlić-Mažuranić, Priče iz davnine Ivan Kušan, Koko u Parizu
i autori
Ivana Brlić Mažuranić John Green Sanja Pilić Sanja Polak Branka Primorac
Većina učenika 8. razreda povremeno čita, no ima nekolicina onih koji nikad ne čitaju. Vole krimiće, časopise, stripove i ljubavne romane. U prosjeku to znači da ih nekoliko čita jednu do dvije knjige mjesečno, a ostali vrlo rijetko. Lektirne knjige ocijenili su ocjenama nedovoljan, dovoljan te većinom dobar i vrlo dobar. Manje ih lektiru smatra prilikom da nauče nešto novo, a više njih se izjasnilo da je lektira nešto što će utjecati na ocjene pa se mora napraviti. Prilikom pisanja lektire najčešće posegnu za internetom ili je prepišu od drugoga, rijetki učenici lektiru pišu sami. Knjigu smatraju dobrom ako ima zanimljiv naslov ili ako govori o zanimljivoj temi. Ima učenika koji uz knjigu vole maštati i naučiti nešto novo. Najčešće biraju knjige zanimljivih naslova i tema te po preporuci prijatelja. Više bi čitali kada bi znali koje bi im knjige mogle biti zanimljive i kad bi smatrali da će im to koristiti u budućnosti. Svoju vještinu čitanja polovica učenika željela bi popraviti dok je druga polovica njome zadovoljna. Snježana Radišković
|
Osnovna škola Franje Horvata Kiša Lobor |