2019-02-11 06:01:47 Škole za Afriku i Aziju Učenici razredne nastave naše škole uključili su se u projekt Škole za Afriku i Aziju. Zajedno sa svojim učiteljicama proveli su brojne edukativne aktivnosti. Važne datume (Međunarodni dan solidarnosti, Dan ljudskih prava, Međunarodni dan osoba s invaliditetom, Međunarodni dan tolerancije, Međunarodni dan djece…) obogatili su maštovitim i kreativnim idejama. Posebna vrijednost programa Škole za Afriku učenje je o dječjim pravima i vrijednostima poput humanosti i uvažavanja drugih te socijalne pravde i solidarnosti. Donacijom naše škole, prodajom učeničkih radova, želimo djeci u Burkini Faso i Bangladešu omogućiti sigurnije i sretnije odrastanje pružajući im pristup obrazovnim aktivnostima te sigurnu igru s vršnjacima. Vjerujemo da time pomažemo u ostvarivanju snova mnogobrojne djece. Klikom na "više" pogledajte što su neki od njih radili... 1.c Na satu razrednika 9.11. upoznala sam učenike s programom. Gledali smo film o djeci u Africi, u školama u Africi i životu djece. Na satu razrednika 7.12. izrađivali smo radni materijal Program Škole za Afriku - radnu bilježnicu sa zadatcima i aktivnostima. 1. c, učiteljica Jasminka Škarica 2. a Tema za Dan škole nam je ove školske godine Jednaki , a različiti, tako da smo odlučili ponekada ove dvije aktivnosti (Dan škole i Škole za Afriku) spojiti i proplesti jer su uistinu i povezane. Za početak smo pogledali lutkarsku predstavu Priča o Ani, koja je kod učenika pobudila zanimanje o djeci, ljudima različite boje kože, mjestu gdje oni žive i slično. Nekoliko smo dana kasnije tu istu predstavu pogledali s cijelim razredom te razgovarali o različitostima i jednakostima među djecom diljem svijeta. Učenici su zaključili kako različitosti među svima nama postoje, ali kako nisu sva djeca jednaka u ostvarivanju svojih prava koja bi trebala imati. Izradili su majice od papira (tako smo i započeli projekt za Dan škole) na kojima su prikazali djevojčicu iz Afrike, djevojčicu/dječaka iz Hrvatske i još neko dijete, s natpisom: Različiti, a jednaki. Time su željeli poručiti kako svatko od njih ima pravo na različitost: boju kože, vjeru, jezik, ali i jednakost : pravo na školovanje, obitelj, životne uvjete, i slično. učiteljica Ana Hrkač, učenici 2. a i scenske skupine 2.b Nakon radionica na satu razrednika učenici 2. b odjela odlučili su da će prodavati svoje igračke i slikovnice. Prodaja je organizirana u holu škole. 2. c U ponedjeljak 10.12.2018. su učenici 2.c razreda i 6.c razreda proveli zajedničku aktivnost koju upriličimo jednom godišnje u vrijeme adventa pod nazivom Zlatna nit prijateljstva. Zlatna nit prijateljstva je aktivnost u kojoj stariji učenici uvode mlađe u izrađivanje čestitaka vezenih zlatnim koncem. Ove godine smo proveli dva školska sata u druženju i izrađivanju čestitaka. U tom vremenu uspjeli smo izraditi 30 komada. Stella Vukadinović 3. c i 6. c Učenici 3.c i 6.c su nakon izrade čestitki i gipsanih odljevaka, iste prodavali u holu škole. 4. a Učenici 4. a su 23. 11. na Satu razrednika imali uvodni sat u školski projekt Škole za Afriku. Na navedenom satu učenici su se upoznali sa UNICEF-om i njegovim djelovanjem. Putem video zapisa upoznali su se sa teškim radom maloljetnika te sa činjenicom da je školovanje privilegija rijetke djece. Zaključili smo da je školovanje djece u Africi put prema boljem životu te smo se dogovorili kako je i naša moralna dužnost pomoći. Učenici su napravili jednu stranicu u radnoj bilježnici te smo na kraju sata u konturu Afrike pisali poruke podrške svoj afričkoj djeci u potrebi. Učiteljica 4. a razreda, Vlatka Benki Brkić 4.c I mi smo potpora našim prijateljima u Africi! Na Satu razrednog odjela, u mjesecu studenom, odlučili smo prikupljati sredstva u iznosu po 2 kn ili više ovisno o mogućnosti i stavljati u kartonsku kasicu „kućicu“ koju smo dobili. S radošću smo umjesto na slatkiše novac uložili u „kućicu“ i tako ćemo nastaviti i dalje do kraja projekta. Bilježimo koliki je iznos skupljen i zapisujemo na plakat-termometar u za to predviđeni mjesec i tako pratimo što prikupljeni novac može osigurati potrebitima. Obilježili smo ove teme: DAN TOLERANCIJE (12.11.), DAN DJEČJIH PRAVA (19.11.), DAN LJUDSKIH PRAVA (3.12.) Razgovarali smo o toleranciji, ljudskim pravima, ali i dječjim pravima. Iznosili smo svoja iskustva ili iskustva drugih. Naučili smo što je Konvencija o pravima djeteta. Pogledali smo video zapise o djeci u Africi i uočili kako se njihova dječja i ljudska prava krše i ne poštuju. Shvatili smo zašto neka djeca u Africi ne idu u školu i naglasili važnost obrazovanja za bolji život, ali i svijet. Svaku našu aktivnost završili smo popunjavanjem dobivene radne bilježnice i tako upoznali i nešto naučili o njihovoj kulturi.
učenici 4.C i učiteljica Melita Šebešćen Za Dan Unicefa (11.12.) napravi smo pano u holu škole sa svim provedenim aktivnostima.
|
Osnovna škola Frana Krste Frankopana Osijek |