2020-04-04 19:38:21 Upute za vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu Ministrica znanosti i obrazovanja donijela je 3. travnja Upute za vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu. Ono što možemo istaknuti analizirajući upute je sljedeće: U prvom planu nam je svima dobrobit samih učenika koje kvalitetnim povratnim informacijama želimo potaknuti na učenje. Situacija u kojoj smo se svi zajedno našli stavila je pred nas veliki izazov provođenja nastave na daljinu koja zahtijeva od učitelja primjenu novih alata i kreativnost u poučavanju i vrednovanju, od učenika puno samostalnosti u učenju i dodatnu motivaciju, a od roditelja dodatni angažman i sudjelovanje. Stoga je iznimno važno, što naglašava i Ministrica, stvoriti i održati krug povjerenja između učitelja, učenika i roditelja. Klikom na "više" možete pročitati više o uputama Ministrice za vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu.
„Roditelji trebaju uočiti da se vrednovanje ne oslanja, kao do sada, na poznavanje sadržaja kao glavnog pokazatelja znanja, već da treba obratiti pažnju i na druge elemente (samostalnost, kreativnost, mogućnost korištenja naučenog, timski rad…) i da računaju da će nastavnici i to uzimati u obzir.“ Posebno je i istaknuto da svi učenici trebaju u ovom razdoblju dobiti i ocjenu iz aktivnosti u izvršavanju svojih obaveza, ali i da se očekuje da samostalno rade na složenijim zadacima. U tim složenijim zadacima dobro je da roditelji budu upoznati s njima, mogu pomoći djeci u razumijevanju zadatka, ali nikako da se angažiraju u izradi i pisanju takvih radova umjesto učenika. Ministrica nadalje navodi: „Vrednujemo i zato da bismo učeniku dali povratnu informaciju je li ostvario odgojno-obrazovne ishode, ali i kako će poboljšati svoje učenje. Da bismo to postigli, moramo pratiti rad učenika, poticati njihovu aktivnost i suradnju, kako s učiteljem tako i s drugim učenicima. U nastavi na daljinu koristit će se inovativne metode vrednovanja koje uključuju izradu projekata, plakata, rješavanje problema, izradu e-portfolija, istraživačke radove, praktične radove, ali za sve njih potrebna je potpora učitelja i vršnjačka potpora kao i postupnost izrade uz povratne informacije učeniku na različitim stupnjevima izrade. Konkretno, u svim predmetima može se vrednovati aktivnost učenika preko diskusija i domaćih zadaća i tome pridodati barem jedna ocjena. Nadalje, u svakom predmetu moguće je napraviti i jedan složeniji zadatak u obliku plakata, prezentacije, projekta, istraživačkog rada, kritičkog prikaza ili problemskog zadatka i takav se rad može vrednovati rubrikom ili nekim drugim načinom koji jasno prikazuje elemente i kriterije vrednovanja. Dakle, barem dvije ocjene iz svakog predmeta do kraja nastavne godine mogu dobiti svi učenici. Za predmete u školama koji se izvode s tjednom satnicom od četiri sata tjedno (Hrvatski jezik i Matematika) usmeno ispitivanje poželjno je provesti jedanput do kraja školske godine, a posebno ukoliko nastavnik ili učenik imaju dilemu oko zaključne ocjene, odnosno ukoliko nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene. Za predmete s tjednom satnicom od tri sata tjedno usmeno ispitivanje preporuča se provesti ukoliko se učenika ocjenjuje ocjenom odličan ili ako nastavnik procijeni da nema dovoljno elemenata za zaključivanje pozitivne ocjene i da je ovo primjereni oblik ispitivanja. Zaključno, u ovakvim izvanrednim uvjetima, odluke se donose sukladno preporukama stručnjaka i epidemiološkoj situaciji te uslijed promjena okolnosti, možemo očekivati i promjene nekih odluka, ali naglašavamo da one sigurno neće biti donesene na štetu učenika ili njihovih mogućnosti za nastavak obrazovanja. U tom duhu, molimo roditelje za strpljenje i suradnju!“ |
Osnovna škola Frana Krste Frankopana Osijek |