2023-03-07 14:30:00

EMOCIONALNO OPISMENJAVANJE

Školske godine 2022./2023. stručne suradnice Osnovne škole Franje Krežme započele su skup radionica o emocionalnom opismenjavanju šestih i sedmih razreda.

Osnovna zadaća našega rada na emocionalnom opismenjavanju djece i osnaživanju njihova socio-emocionalnoga zdravlja bila je pomoći djeci da prepoznaju, prihvate, imenuju i razlikuju svoje osjećaje te prepoznaju i prihvate osjećaje drugih. Cilj nam je bio osnažiti njihove sposobnosti za upravljanje osjećajima tako da ih osvijeste, poštuju i izraze emocije na primjeren način.

Kvarantan (2013) je emocionalnu pismenost podijelila u četiri komponente: 1) samosvijest, 2) vladanje sobom, 3) društvena svijest te 4) međuljudski odnosi.

Poticanje razvoja tih komponenti i usvajanje istih potiče emocionalno opismenjavanje djeteta, što je iznimno važno u razvijanju njegove emocionalne inteligencije (Kvarantan, 2013). Vrlo je važno od rane dobi poticati dijete da nauči osvijestiti, prepoznati i imenovati određene emocije. Prepoznavanje određene emocije djetetu će omogućiti razumijevanje uzroka njezina pojavljivanja pa će ju samim time lakše regulirati (Salovey i Sluyter, 1999). Emocionalno pismena osoba, osim što zna prepoznati vlastite emocije, isto tako zna prepoznati i emocije drugih, što joj pruža mogućnost suosjećanja i empatije prema drugima (Lantieri, 2012).

U prvom ciklusu radionica obradile su se složene neugodne emocije, izoliranost, stres, anksioznost u šestim razredima, a bijes, stres i anksioznost u sedmim razredima. Kod učenika su se razvijale sve četiri komponente emocionalne pismenosti s posebnim naglaskom na samosvijest.

U drugom polugodištu s učenicima će se obrađivati složene ugodne emocije poput samopoštovanja, ponosa i empatije u šestim razredima te altruizam, empatija i skromnost u sedmim razredima.


Osnovna škola Franje Krežme Osijek