2019-04-10 21:50:43

Znanost u boji - projekt u sklopu Festivala znanosti 2019.

U utorak, 10. travnja u popodnevnim satima predstavili smo projekt Znanost u boji. Projekt je nastao u sklopu Festivala znanosti koji se održava od 8-12.travnja, a u četvrtak 11. travnja ćemo ga predstaviti i u Rijeci. Ovogodišnja tema je Boje.

Festival znanosti je manifestacija kojoj je cilj približiti znanost javnosti te motivirati mlade ljude za istraživanje i stjecanje novih znanja.

I mi smo kroz radionice i prezentacije iz kemije, fizike, matematike i geografije nastojali učenicima približiti neke teme izvan redovnog programa osnovne škole.

Prezentaciju iz matematike predstavila je učenica 7.a razreda Nina Filipas koja je proučavala što su fraktali, kako nam koriste i kako nam boje pomažu u njihovom razumijevanju. Sudionici su praktično na tabletima mogli predočiti neka svojstva fraktala.
U razdoblju koje je prethodilo održane su radionice po manjim skupinama, a radovi učenika su izloženi u holu škole. Učenici 7.a razreda su crtali klasične fraktale u programu Paint, a radionicu na satu informatike je također vodila Nina Filipas. Učenici 8.b razreda su na satu matematike konstruirali Pitagorina stabla, a učenici 6.a i 6.b su u grupi matematičara crtali fraktalne grančice po zadanom pravilu. Svi učenici viših razreda sudjelovali su u izradi velikog Trokuta Sierpinskog izradom pojedinačih malih trokuta od kojih je složen veliki.

Učenice 7.a razreda Ema Sokolić i Enia Sučić su nas u prezentaciji  „Fizika o bojama“ naučile kako nastaje sprektar boja te na koji način vidimo boje. Sudionici su pokušali pogoditi koji predmeti i tijela emitiraju određeni spektar boja.

Slijedila je prezentacija iz Geografije u kojoj smo od učenika 5.a razreda saznali o bojama različitih minerala koje smo mogli vidjeti na panou.    

Najzanimljiviji dio je bila radionica Prirodni indikatori iz Kemije koju su vodile mlade kemičarke Nina Gavranić i Matea Vujić iz 7.a razreda. Sudionici su u četiri skupine izvodili pokuse te promatrali kako prirodne boje iz različitih biljaka ukazuju na vrstu otopine, lužnatu ili kiselu.

Za kraj smo provjerili znanje putem Kahoot kviza, a učenici su imali priliku po prvi puta vidjeti na kojem principu radi 3D printer kojeg smo nedavno dobili u školi.

Aktivnosti su realizirane pod mentorstvom učitelja Kristiana Uremovića, Valentine Bartol, Gordane Krupić i Mateje Jurjako.


Osnovna škola Frane Petrića Cres